Diskrétní simulace automobilové dopravy se spojitým časem
Discrete Simulation of Automobile Traffic with Continuous Time
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Patrik Schweika
Supervisor
Surynek Pavel
Opponent
Valla Tomáš
Field of study
Teoretická informatikaStudy program
Informatika 2009Institutions assigning rank
katedra teoretické informatikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
V práci se zabýváme návrhem a realizací simulátoru automobilové dopravy s diskrétním prostorem a spojitým časem, jehož hlavní využití předpokládáme pro porovnání algoritmů na plánování tras. V simulátoru implementujeme dva odlišné algoritmy pro plánovaní tras. Prvním je Dijkstrův algoritmus, který plánuje trasy podle nejkratších cest. A druhým je centralizovaný algoritmus založený na maximálním souběžném toku. Nakonec pomocí simulátoru provádíme experimenty na připravených testovacích scénářích, kde tyto algoritmy porovnáváme. Výsledky experimentů ukázali, že průchodnost silniční sítě je významné lepší pro tokový algoritmus. V příloze práce lze nalézt dokumentaci a uživatelskou příručku k simulátoru. In this thesis we deal with design and implementation of vehicle traffic simulator with discrete space and continuous time. The main intended use of the simulator is for comparison of route planning algorithms. We implement two distinct algorithms for route planning in the simulator. First one is Dijkstra's algorithm, which plan routes according to the shortest paths. Second is centralized algorithm based on maximum concurrent flow. Finally, we perform experiments in the simulator on prepared testing scenarios, where we compare the algorithms. Experiment results shown that the network throughput is significantly higher for flow-based algorithm. Documentation and user manual of the simulator can be found in the appendix.
Collections
- Bakalářské práce - 18101 [348]