Dynamická obsluha oblasti veřejnou hromadnou dopravou
Dynamic service of the area by public transport
Typ dokumentu
disertační prácedoctoral thesis
Autor
Patrik Horažďovský
Vedoucí práce
Svítek Miroslav
Oponent práce
Horák Tomáš
Studijní obor
Inženýrská informatika v dopravě a spojíchStudijní program
Inženýrská informatikaInstituce přidělující hodnost
ústav dopravní telematikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Současný trend stěhování obyvatelstva do měst a jejich okolí s sebou přináší výraznou potřebu na mobilitu obyvatel. Veřejná hromadná doprava je velmi dobrý nástroj pro převoz těchto cestujících vzhledem k ekologickému hledisku, ale také vzhledem k obsazenosti měst individuální automobilovou dopravou. Integrované dopravní systémy výrazně pomohly v této otázce, přesto existují oblasti, kdy i tyto systémy veřejné dopravy selhávají a nedokážou adekvátně a atraktivně oblasti obsloužit. Jedná se hlavně o oblasti regionální s rozstroušenou zástavbou. O způsobu, jak tato území efektivněji obsloužit pojednává a řeší tato disertační práce. Disertační práce přesně popisuje problematické body v obsluze oblasti, rozděluje území a linkové vedení na něm. Logickým rozdělením jsou dynamické postupy obsluhy, které kombinují způsob obsluhy na objednání s dynamickým jízdním řádem. Výsledkem je systém dopravy, který na základě aktuální poptávky a aktuálních parametrů provozu generuje trasu linky a polohu spojů v charakteristické dynamické oblasti v regionu. Je upuštěno od řešení klasické dopravy na zavolání s pevným jízdním řádem, pouze s možností nevypravit spoj v případě chybějící poptávky. V dané oblasti je trasa i poloha spojů proměnná. Disertační práce přináší nový náhled na dopravní obsluhu a popisuje potřebné úpravy, stanovená pravidla a konkrétní procesy, aby takový systém byl realizovatelný. Vytvoření systému a důkladné stanovení podmínek a parametrů je hlavní náplní práce, podpořenou teoretickou implementací do reálné oblasti pomocí expertních metod hodnocení a také modelovou ukázkou pomocí multiagentních systémů. Přínosem je vytvoření zcela nového přístupu k obsluze oblastí, který není dosud nikde implementován. Důležitost a význam je podpořen zájmem reálných dopravních systémů o tento způsob řešení. Je tedy možné, že výstup bude relevantním podkladem pro skutečnou realizaci v reálném provozu. The current trend of population migration to cities and their surroundings, brings with it a significant need for population mobility. Public transport is a very good tool for transporting the passangers due to the ecological aspect, but also due to the occupancy of cities by individual car transport. Integrated transport systems have significantly helped in this issue, but there are still areas where even these public transport systems fail and are unable to serve these areas adequately and attractively. These are mainly regional areas with scattered buildings. This dissertation discusses and addresses the way to serve thse areas by public transport more effectively. Dissertation work accurately describes the problematic points in the operating area, divides the territory and line management on it. The logical division determines the dynamic operating procedures, which combine the method of operation to order with a dynamic line timetable. The result is a dynamic transport system which, based on current demand and current traffic parameters, generates the route and the time of connections in a characteristic dynamic area in the region. It is abandoned from the solution of classic requested connection with a fixed timetable, only with the option not to send in case of missing demand. In the given area, the route and the position of the connections are variable. The dissertation work brings a new perspective on transport service and descible the necessary adjustments, established rules, and specific processes to make the system feasible. Creating system and through determination of conditions and parametes is the main scope of work, supported by theoretical implementation in the real enviroment, using expert evaluation methods and a model demonstration using multiagent systems. The benefit is the creation of a completely new approach to public transport area operation, which has not yet been implementated anywhere. The importance and significance are supported by the interest of real transport systems in this way of solution. It is therefore possible that the output will be a relevant basis for the implementation in real operation.
Kolekce
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Analýza evropských dopravních koridorů pro přepravu zboží
Autor: Voráček Jan; Vedoucí práce: Zdvořák Pavel
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-01-19) -
Transport vody z a do struktury betonu
Autor: Kovařík Václav; Vedoucí práce: Trtík Karel
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-07-24) -
Numerical solution of the flow and transport equations with the dual permeability conceptual approach
Autor: Kuráž Michal; Vedoucí práce: Valentová Jana
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-09-25)The problem of predicting fluid movement in a variably saturated porous medium is important in many fields ranging from agriculture via hydrology to technical applications of dangerous waste disposal in a deep rock ...