Vehicle 2 Grid
Vehicle 2 Grid
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Dan Štajner
Vedoucí práce
Hrzina Pavel
Oponent práce
Votava Jan
Studijní obor
ElektroenergetikaStudijní program
Elektrotechnika, energetika a managementInstituce přidělující hodnost
katedra elektroenergetikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce seznamuje čtenáře se široce diskutovaným konceptem Vehicle-to-Grid (V2G), jenž si klade za cíl implementovat elektromobilitu do sítí Smart grid. Obsahově se zaměřuje na historický vývoj od vzniku pojmu v devadesátých letech až po současné rozsáhlé pilotní programy a shrnuje příslušnou legislativu a standardizaci. Zevrubně popisuje technickou stránku věci od používaných baterií přes nabíječky až po nástin potřebné infrastruktury, entit a procesů. Po teoretickém úvodu navazuje analytická část, která usiluje o důkladné probádání silných a slabých stránek konceptu s využitím několika analytických nástrojů, jako jsou PESTEL a SWOT analýza. S využitím čisté současné hodnoty je vyhodnocena případová studie zaměřující se na ekonomický přínos elektrifikace vozového parku rozvážkové služby participující na V2G. Práce je zakončena vyhodnocením současné situace v ČR a prognózou budoucího vývoje. The basis of this thesis is to inform the reader about the widely discussed concept Vehicle-to-Grid (V2G) which targets on implementation of electromobility into Smart grid. It describes historical development from the term definition in nineties up to vast pilot programs while summarizing related legislation and standardization. The paper briefly explores the technical point of view, be it utilized batteries, chargers or required reconstruction of infrastructure, entities and processes. After the theoretical opening the analytical part is introduced which aims to thoroughly investigate strengths and weaknesses of the concept while utilizing several analytical tools such as PESTEL or SWOT analysis. A case study based on net present value is carried out. It breaks down the economical contribution of delivery business car fleet electrification combined with V2G participation. The thesis is concluded with evaluation of the current state in the Czech Republic and projection of future development.
Kolekce
- Diplomové práce - 13115 [382]