Identifikace stresových faktorů u pedagogů vysokých škol v době (koronavírové) krize v České Republice a na Ukrajině – vhodné způsoby redukce stresu
Identification of Stressful Factors between University Teachers During (Covid-19) Crisis Period in Czech Republic and Ukraine – Appropriative Ways for Stress Reducing
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Daniela Serbin
Vedoucí práce
Tomešková Kateřina
Oponent práce
Chmielová Dalajková Iveta
Studijní program
Ekonomika a managementInstituce přidělující hodnost
institut pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá problematikou stresu v učitelské profesi a jejím cílem je mapování, analyzování a vyhodnocení působení stresu na pracovníky vysokoškolských institucí podobného zaměření v České republice a na Ukrajině v průběhu (koronavirové) krize a vytvoření návrhu vhodných způsobů redukce stresu. V dané souvislosti se nabízí vytvořit seznam doporučení pro management vysokých škol obou pracovišť. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část, přičemž první z nich je věnována vy-mezení stresu a souvisejících pojmů a část druhá přináší zejména výsledky výzkumu zaměřeného na redukci stresových faktorů na sledovaných pracovištích. Hlavní přinos předložené bakalářské práce spočívá v návrhu praktických opatření, který lze zapracovat do distanční výuky ze strany managementu vysokých škol. This bachelor thesis focuses on the problem of stress in pedagogical work. The goal of this work is to map, analyse and estimate the impact of stress on tertiary education staff of similar specialisation during the coronavirus pandemic in the Czech Republic and Ukraine; and also to list the recommendations related to reducing stress. Based on this, it is recommended to create a list of suggestions for the management of both universities. This scientific work consists of a theoretical and a practical part. In the former the term of stress and stress related notions are defined; in the latter results of research, carried out on the reduction of stress in the above mentioned higher education institutions, are presented. The main implication of this bachelor thesis is that it provides a list of practical suggestions which can be applied by institutions during distance education.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1228]