Hierarchická koordinace multi-robotického konstrukčního týmu ve hře Minecraft
Hierarchical Coordination of a Multi-robot Construction Team in the Minecraft Game
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Vít Šprachta
Supervisor
Surynek Pavel
Opponent
Šimeček Ivan
Field of study
Znalostní inženýrstvíStudy program
Informatika 2009Institutions assigning rank
katedra aplikované matematikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Minecraft je počítačová sandboxová hra, ve které se hráč ocitne ve světě z kostek a má volnou ruku nad tím co bude dělat. Zejména, co, kde a jak bude stavět. Multi-agentní kolektivní robotická konstrukce je problém, kde se skupina robotů za úkol postavit trojrozměrnou strukturu z bloků. Roboti mohou jednotlivé bloky nosit, sbírat a pokládat. Vzhledem k tomu, že bloky bývají umístěné na mřížce, nabízí se hra Minecraft jako zajímavé simulační prostředí. Tato práce nejprve projde teoretická východiska robotické kolektivní konstrukce, ze kterých vyjde při návrhu vlastního hierarchického multi-agentního systému. Při návrhu se bere v potaz občasná potřeba přistavit lešení k jinak nedostupným místům a zároveň se dbá na dobrou škálovatelnost na větší struktury o velikosti stovek tisíců bloků. Výsledný systém se následně implementuje jako rozšíření (mod) do hry Minecraft a na experimentech se ukáže jeho schopnost stavit libovolné struktury spolu s velmi dobrou škálovatelností. Minecraft is a sandbox computer game, in which the player finds himself in a cubic world and has a free hand over he will do. In particular, what, where and how he pleases to build anything. Multi-agent collective robotic construction is a problem where a group of robots are tasked to build a three-dimensional structure from blocks. Robots can carry, pick up and lay down individual blocks. Because the blocks are usually placed on a grid, Minecraft offers an interesting simulation environment. Based on the theoretical background of collective robotic construction, this thesis designs its own hierarchical multi-agent system. The design takes into account the occasional need to construct scaffolding to reach otherwise inaccessible places, while also trying to ensure good scalability to larger structures consisting up to hundreds of thousands blocks. The system is then implemented in form of an extension (mod) to the game Minecraft and follow-up experiments proves the system is able to build any structure while keeping very good scalability.
Collections
- Bakalářské práce - 18105 [292]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Distribuovaný server pro hru Minecraft
Author: Heřman Tomáš; Supervisor: Uller Miroslav; Opponent: Doležal Jaromír
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-07-24) -
Kompilace multi-agentní kolektivní konstrukce ve hře Minecraft
Author: Martin Rameš; Supervisor: Surynek Pavel; Opponent: Legerský Jan
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-12)Tato bakalářská práce zkoumá současné přístupy k přesným řešením problému multi-agentní kolektivní konstrukce, s důrazem na tří-rozměrné struktury, postavené agenty přenášejícími v mřížce bloky, za předpokladu přítomnosti ... -
Herní engine pro hry typu Minecraft
Author: Zdeněk Kolář; Supervisor: Čmolík Ladislav; Opponent: Bittner Jiří
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-08-24)Tématem této bakalářské práce je generování a vykreslování herních prostředí pro hry podobným hře Minecraft. Pro tyto hry je specifický zdánlivě nekonečný procedurálně generovaný volumetrický svět, ve kterém se hráč může ...