ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Information Technology
  • Department of Software Engineering
  • Bachelor Theses - 18102
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Information Technology
  • Department of Software Engineering
  • Bachelor Theses - 18102
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Modelování a editece dynamických textur

Dynamic texture modelling and editing

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Alžběta Mrkvová
Supervisor
Richtr Radek
Opponent
Šimeček Ivan
Field of study
Webové a softwarové inženýrství
Study program
Informatika 2009
Institutions assigning rank
katedra softwarového inženýrství



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Mraky v přírodě se dynamicky mění ve větru a tuto vlastnost chceme vystihnout v počítačové grafice. Ve své bakalářské práci jsem provedla průzkum na téma mraků, existujících řešení jejich simulace a návrh generátoru mraků jako plugin do Blenderu. Tento plugin pomocí buněčného automatu vytváří volumetrické mraky v klíčových snímcích vhodných pro následné vykreslení.
 
Clouds are dynamically changing in the wind and it is desired to mirror this characteristic in computer graphics. In my thesis, I conduct research on the topic of clouds and the existing approaches to their simulation. I propose an implementation of a cloud generator as a Blender plugin. The plugin generates volumetric clouds using cellular automaton and produces a keyframed animation ready for rendering.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/95030
View/Open
PLNY_TEXT (38.83Mb)
PRILOHA (17.19Mb)
PRILOHA (10.12Mb)
PRILOHA (38.69Mb)
POSUDEK (48.33Kb)
POSUDEK (47.99Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 18102 [1806]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV