Věnná města Českých Královen - Import 3D modelů do Unreal Engine 4
Dowry Towns of the Queens of Bohemia - Import of 3D models into the Unreal Engine 4
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Tadeáš Bušek
Supervisor
Chludil Jiří
Opponent
Pauš Petr
Field of study
Webové a softwarové inženýrstvíStudy program
Informatika 2009Institutions assigning rank
katedra softwarového inženýrstvíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá vývojem zásuvného modulu, který bude zajišťovat import 3D modelů z databáze projektu Věnná města českých královen do Unreal Engine 4. Součástí práce je analýza projektu Věnná města českých královen a dále analýza možností vývoje pro Unreal Engine 4. Kromě analýzy práce obsahuje přehled požadavků kladených na vyvíjený zásuvný modul, návrh uživatelského rozhraní a návrh řešení, který vyplývá z předchozí analýzy. Výstupem práce je popis způsobu realizace zásuvného modulu a jeho funkční implementace. Projekt Věnná města českých královen obsahuje 3D modely historických objektů, které je možné díky vyvinutému zásuvného modulu použít při práci v Unreal Engine 4. Předpokládá se využití především ze strany historiků, kteří tak budou mít možnost prezentovat objekty, které byly dříve vytvořeny v rámci projektu Věnná města českých královen. Hlavním přínosem této přáce je tedy zpřístupnění 3D modelů historických objektů pro zobrazení v Unreal Engine 4. This study describes the development of the plugin, which will provide import of the 3D models from the database of the project Dowry Towns of the Queens of Bohemia into the Unreal Engine 4. This document contains analysis of the project Dowry Towns of the Queens of Bohemia and also analysis of the development possibilities for the Unreal Engine 4. Besides of the analysis document contains overview of the requirements, which should be fulfilled by the developed plugin, design of the user interface and also solution overview as the result of the previous analysis. As the outcome of the study there is description of the plugin realization and its implementation. Project Dowry Towns of the Queens of Bohemia contains 3D models of the historical objects. Thanks to the developed plugin it is possible to use these models during the work in the Unreal Engine 4. It is supposed, that the historians will be the main users of the plugin, which will give them possibility to present objects created in the project Dowry Towns of the Queens of Bohemia. The main benefit of this work is access to the 3D models of the historical object for the presentation in Unreal Engine 4.
Collections
- Bakalářské práce - 18102 [1608]