Show simple item record

Management Model of the Charging and Discharging Process of a Battery for an Electric Car



dc.contributor.advisorJirásek Lubor
dc.contributor.authorKryštof Keil
dc.date.accessioned2021-06-10T22:51:40Z
dc.date.available2021-06-10T22:51:40Z
dc.date.issued2021-06-10
dc.identifierKOS-857604262305
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/94887
dc.description.abstractTato bakalářská práce pojednává o návrhu přípravku, který je schopen monitorovat parametry akumulátoru elektromobilu během používání s důrazem na tepelné poměry během rychlého nabíjení. Nejprve jsou porovnány jednotlivé typy akumulátorů, z nichž byly vybrány ty, které dosahují nejlepších parametrů, zvláště pak největší hustoty energie, tedy Li-ion články. Poté jsou představeny možnosti aktivního řízení teploty akumulátoru a za tímto účelem vybrány Peltierovy články. Také jsou popsána zapojení elektrických obvodů, která jsou umístěna na shieldu pro použitý vývojový kit Arduino Mega, která zpřístupňují sledování stavu akumulátorů pomocí mikrokontroléru a umožňují případné chlazení nebo ohřev baterie. Poslední kapitola se věnuje testování vyrobeného modelu akumulátoru pro elektromobil.cze
dc.description.abstractThis bachelor’s theses describe the design of a device that is able to monitor the parameters of an electric vehicle battery during operation with emphasis on thermal conditions during fast charging. First, the different types of batteries are compared, from which the ones with the best parameters were selected, especially with the highest energy density – Li-ion cells. Then the possibilities of active battery cooling are introduced, and Peltier elements are selected for this purpose. Also, described are electrical circuits, that are located on the shield for used development kit Arduino Mega, which provide access to monitor the state of the battery and are optionally able to cool or heat it. The last chapter is focused on testing of newly made model of battery for an electric vehicle.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectElektrická vozidlacze
dc.subjectlithium-iontové akumulátorycze
dc.subjectřízení teploty bateriecze
dc.subjectPeltierův článekcze
dc.subjectArduinocze
dc.subjectElectric vehicleseng
dc.subjectlithium-ion batteryeng
dc.subjectbattery thermomanagementeng
dc.subjectPeltier moduleeng
dc.subjectArduinoeng
dc.titleModel manažmentu nabíjecího a vybíjecího procesu akumulátoru pro elektromobilcze
dc.titleManagement Model of the Charging and Discharging Process of a Battery for an Electric Careng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeNáhlík Josef
theses.degree.grantorkatedra mikroelektronikycze
theses.degree.programmeElektronika a komunikacecze


Files in this item








This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record