Role influencerů při budování značky
Brand Building Through Influencers
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Denisa Dangelová
Supervisor
Štěpánek Petr
Opponent
Antošová Gabriela
Study program
Ekonomika a managementInstitutions assigning rank
institut veřejné správy a regionálních studiíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalářská práce „Role influencerů při budování značky“ se zabývá budováním značky prostřednictvím influencerů a sociálních sítí, na kterých působí. Cílem práce je ujasnit pojem „značka“, předat základní informace o sociálních sítích a jejich využití v oblasti marketingu a o influencerech, jejich vlivu na své okolí a také představení několika základních forem marketingového využití influencerů. Součástí práce je analýza, která proběhla formou rešerše a dále také dotazování několika influencerů, za účelem zjistit, jak tuto problematiku vnímají. The bachelor's thesis "The role of influencers in brand building" deals with brand building through influencers and the social networks on which they operate. The aim of the thesis is to clarify the concept of "brand", to pass on basic information about social networks and their use in marketing and influencers, their impact on their surroundings and also to introduce several basic forms of marketing use of influencers. Part of the work is analysis, which takes place in the form of observation and also interviewing several influencers and users of social networks, in order to determine the effectiveness of individual advertising campaigns.