ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Cybernetics
  • Bachelor Theses - 13133
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Cybernetics
  • Bachelor Theses - 13133
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dynamické programování pro výpočet Stackelbergových strategií v částečně pozorovatelných sekvenčních hrách

Dynamic Programming for Computing a Stackelberg Equilibrium in Finite Sequential Games with Partial Imperfect Information

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
David Kraus
Supervisor
Bošanský Branislav
Opponent
Kuželka Ondřej
Field of study
Základy umělé inteligence a počítačových věd
Study program
Otevřená informatika
Institutions assigning rank
katedra kybernetiky



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Stackelbergovy hry jsou asymetrické, protože v nich existují dva typy agentů - leader a follower. Leader se musí před začátkem hry zavázat k určité strategii. Follower pak může jeho strategii pozorovat předtím, než určí svou vlastní. Tato práce má za cíl reimplementovat existující algoritmus pro hledání equilibrií ve Stackelbergových hrách v programovacím jazyce Julia, a následně ho rozšířit pro hry s neúplnou informací.
 
There are two types of agents in Stackelberg games called leader and follower, which makes them asymmetrical. The leader has to commit to a strategy before the game begins. The follower observes the leader's strategy before he commits to his own. This work aims to re-implement the existing algorithm for finding Stackelberg equilibria in a programming language Julia, and extend it for computing Stackelberg equilibria in games with partially imperfect information.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/94678
View/Open
PLNY_TEXT (638.4Kb)
PRILOHA (12.56Kb)
POSUDEK (147.5Kb)
POSUDEK (264.1Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 13133 [851]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV