Vývoj verifikační platformy pro autonomní vozidla
Autonomous vehicle virtual verification platform development
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Jan Svoboda
Supervisor
Haniš Tomáš
Opponent
Grossman Martin
Study program
Kybernetika a robotikaInstitutions assigning rank
katedra řídicí technikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá implementací virtuálního prostředí a algoritmu pro následování vytyčené trajektorie pro první autonomní vozidlo týmu eForce FEE Prague Formula team pro soutěž Formula student. Primárně se zaměřuje na dvě témata. Prvním tématem je implementace virtuálního prostředí, ve kterém se odehrává testování samotného řídícího algoritmu. Pro tento účel byl zvolen Ansys VRXPERIENCE Driving Simulator. Druhým tématem je design algoritmu pro sledování trajektorie. Pro příčné řízení je využit řídící zákon vyvinutý na Stanfordově univerzitě a pro podélné řízení je využita záporná zpětnovazební smyčka s P regulátorem. This thesis describes the implementation of a virtual environment and a trajectory tracking algorithm of the first autonomous vehicle of the eForce FEE Prague Formula team for the Formula student competition. It is mainly focused on two topics. The first topic is the implementation of a virtual environment in which control algorithm testing occurs. The Ansys VRXPERIENCE Driving Simulator tool is used for this implementation. The second topic focuses on designing a path tracking algorithm. For this purpose, the Stanley control law is used for lateral control and negative feedback control with a P regulator for longitudinal control.
Collections
- Bakalářské práce - 13135 [476]