Detekce modelů autonomních aut F1/10 na soutěžním okruhu
F1/10 autonomous car model detection on a race track
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Lukáš Beneda
Supervisor
Matějka Joel
Opponent
Čech Jan
Study program
Kybernetika a robotikaInstitutions assigning rank
katedra řídicí technikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce se zabývá problémem detekce soupeřícího modelu auta na soutěžní dráze F1/10 na snímku z kamery pomocí neuronových sítí. Cílem této práce bylo otestovat několik vybraných řešení a vyhodnotit je. Základem práce je příprava datasetu, návrh neuronových sítí na základě nabytých vědomostí, implementace vybraných řešení a ohodnocení výsledků. Dále práce popisuje postup prací a závěrem jsou porovnány jednotlivé výsledky a vyhodnoceno nejlepší řešení. Výsledkem práce jsou dva otestované koncepty, které jsou použitelné pro provoz na modelu auta F1/10 při nižších rychlostech. Zároveň jsou zde navrženy další postupy a vylepšení. This thesis deals with the issue of detection of F1/10 autonomous car model on a race track in the image from the camera using a neural network. The aim of this thesis was to test several solutions and evaluate them. In this thesis we explain basic principles and terms of neural networks, which are afterwards used to design, implement and evaluate the result. This thesis describes work progress and at the end the results are compared and the best solution is evaluated. As a result of this thesis are two tested concepts, that can be implemented in our F1/10 model driving lower speed. In the end there are proposed other improvements and procedures.
Collections
- Bakalářské práce - 13135 [476]