Zvyšování konkurenční schopnosti pomocí metody LCC v oblasti železniční dopravy
Increasing competitiveness through life cycle cost analysis in the rail industry
Type of document
disertační prácedoctoral thesis
Author
Jan Vogl
Supervisor
Moos Petr
Opponent
Cempírek Václav
Field of study
Inženýrská informatika v dopravě a spojíchStudy program
Inženýrská informatikaInstitutions assigning rank
ústav aplikované informatiky v dopravěRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato disertační práce se zabývá problematikou analýzy nákladů životního cyklu železničních kolejových vozidel. Disertační práce poskytuje manažerům novou aplikovatelnou metodiku analýzy nákladů životního cyklu kolejových vozidel, která přispěje k efektivnějšímu využívání finančních zdrojů podniků a ke zvýšení konkurenceschopnosti českých firem na zahraničních trzích. Význam této práce spočívá v tom, že propojuje teorii nákladů životního cyklu s teorií citlivosti se zaměřením na posílení konkurenceschopnosti železniční dopravy. V rámci disertační práce byla mimo jiné ověřena hypotéza, že analýza nákladů životního cyklu slouží ke zvýšení inovačního potenciálu železničního průmyslu. Součástí práce je také analýza vybraných mezinárodních výrobců kolejových vozidel. This dissertation deals with the issue of life cycle cost analysis of rolling stock. The dissertation provides managers with a new applicable methodology of life cycle cost analysis of rolling stock, which contributes to the efficient use of financial resources of the companies to increase the competitiveness of Czech companies in foreign markets. The importance of this work lies in the fact that it combines life cost with sensitivity analysis with the purpose to increase the competitiveness of rail transport. Among other things, the dissertation verified the hypothesis that the analysis of life cycle cost serves to increase the innovation potential of the railway industry. The dissertation includes an analysis of selected internation manufactures of rolling stock.