ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Bachelor Pedagogical Study
  • Bachelor Theses - 32151
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Bachelor Pedagogical Study
  • Bachelor Theses - 32151
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Stres v kontextu práce učitele

Stress in the context of teacher work

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Martin Hotový
Supervisor
Vališová Alena
Opponent
Vobořilová Jarmila
Field of study
Učitelství odborných předmětů
Study program
Specializace v pedagogice
Institutions assigning rank
institut pedagogických a psychologických studií



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Práce je zaměřena na Stres v kontextu práce učitele. Věnuje se stresovým faktorům v učitelském prostředí. Charakter vypracování je teoreticko empirický. V první části práce jsou zpracována teoretická východiska z pohledu pedagogických a psychologických charakteristik problematiky stresu a syndromu vyhoření. V empirické (praktické) části je využito dotazníkové metody pro pilotní průzkum identifikace stresových faktorů ve vztahu k organizačním a řídícím procesům v učitelském prostředí. Výsledky byly zpracovány statistickými metodami a interpretovány.
 
The work covers stress in a teacher's work. It focuses on stress factors in the teaching environment. The elaboration is both theoretical and empirical. The first part of the thesis deals with the theoretical basis in pedagogical and psychological characteris-tics of stress and burnout. The empirical (practical) part uses a questionnaire in a pilot survey to identify stress factors entailed in organizational and management proces-ses of the teaching environment. The results are processed using statistical methods and then interpreted.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/93660
View/Open
PLNY_TEXT (1.449Mb)
PRILOHA (191.0Kb)
POSUDEK (635.9Kb)
POSUDEK (442.4Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 32151 [1278]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV