Stres v kontextu práce učitele
Stress in the context of teacher work
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Martin Hotový
Supervisor
Vališová Alena
Opponent
Vobořilová Jarmila
Field of study
Učitelství odborných předmětůStudy program
Specializace v pedagogiceInstitutions assigning rank
institut pedagogických a psychologických studiíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Práce je zaměřena na Stres v kontextu práce učitele. Věnuje se stresovým faktorům v učitelském prostředí. Charakter vypracování je teoreticko empirický. V první části práce jsou zpracována teoretická východiska z pohledu pedagogických a psychologických charakteristik problematiky stresu a syndromu vyhoření. V empirické (praktické) části je využito dotazníkové metody pro pilotní průzkum identifikace stresových faktorů ve vztahu k organizačním a řídícím procesům v učitelském prostředí. Výsledky byly zpracovány statistickými metodami a interpretovány. The work covers stress in a teacher's work. It focuses on stress factors in the teaching environment. The elaboration is both theoretical and empirical. The first part of the thesis deals with the theoretical basis in pedagogical and psychological characteris-tics of stress and burnout. The empirical (practical) part uses a questionnaire in a pilot survey to identify stress factors entailed in organizational and management proces-ses of the teaching environment. The results are processed using statistical methods and then interpreted.
Collections
- Bakalářské práce - 32151 [1278]