Podobnost bariérových zkoušek a možnosti její aplikace v out-of-position konfiguracích v autonomních vozidlech
Similarity of crash-tests and its application in out-of-position configurations in autonomous vehicles
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Ladislav Nussbauer
Supervisor
Jirovský Václav
Opponent
Šotola Martin
Field of study
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudy program
Strojní inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá nárazovými zkouškami vozidel s nárazy s mírným a malým přesahem podle IIHS. Nejprve jsou podrobněji popsány specifikace těchto zkoušek. Poté je provedena analýza možnosti provést zkoušku dle specifik nárazu s malým přesahem, kde by místo nárazové bariéry bylo použito jiné vozidlo a která by byla provedena mimo laboratoř. Dále je provedeno srovnání nárazů s mírným a malým přesahem a matematicky popsán vzájemný vztah mezi nimi z hlediska kinematiky figuríny. Nakonec je vytvořen částečný model pohybu figuríny v těchto nárazech. Je také diskutována úprava specifik těchto testů tak, aby reflektovala způsoby sezení v autonomních vozidlech 4. nebo 5. stupně autonomie. This thesis deals with IIHS moderate and small overlap crash tests of vehicles. First, it describes specifications of these tests. Then an analysis of possibility to do the small overlap test of two vehicles (instead of a crash of vehicle and barrier) outside of laboratory is made. After that, the small and moderate overlap tests are compared and the relationship between the tests regarding the dummy kinematics is mathematically described. In the end, a partial model of dummy movement in those crashes is created. The adjustment of these tests to accommodate sitting postures relevant for autonomous vehicles of 4th and 5th degree is discussed as well.
Collections
- Diplomové práce - 12120 [452]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Zhodnocení systému sběru dat o dopravních nehodách v ČR formou případové studie
Author: Larissa Lizet Lara Olivas; Supervisor: Horák Tomáš; Opponent: Vařacha Pavel
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-17)Road safety is a crucial issue in the Czech Republic and the United States. This thesis evaluates the crash data collection system in the Czech Republic by conducting a safety analysis on a specific area of Prague. The ... -
Návrh kompozitního deformačního prvku pro vůz Formula Student
Author: Řada Michal; Supervisor: Vašíček Michal; Opponent: Zavadil Filip
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2014-12-18)V úvodní části této práce je přiblížena teorie nárazu vozu, která volně pokračuje popisem prostředků, které zmírňují účinky nehody na posádku. Probírá především pokročilé konstrukce kompozitních deformačních členů používaných ... -
Vývoj kompozitní protiprůrazové přepážky a modifikace deformačního členu vozu Formula Student
Author: Lukeš David; Supervisor: Vašíček Michal; Opponent: Řada Michal
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-08-31)První část této práce stručně informuje o soutěži Formula student a týmu CTU CarTech. Práce se dále zabývá rešerší pasivní bezpečnosti jak u konvenčních automobilů, tak i u vozů nejpokrokovějších, jimiž jsou Formule 1. ...