Konstrukce klikové skříně zkušebního jednoválce
Design of a Single Cylinder Engine crankcase
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Radek Lhotan
Vedoucí práce
Hořenín Jindřich
Oponent práce
Emrich Miloslav
Studijní obor
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předmětem této práce je návrh klikové skříně pro zkušební jednoválcový motor. První část práce je zaměřena na samotný konstrukční návrh základních dílů klikové skříně a důležitých dílů celého jednoválcového motoru. Je zde detailněji popsána jejich výroba, použitý materiál a technologie. Výsledkem první části jsou taktéž 3D modely a výkresy jednotlivých součástí vyhotovené v Creo Parametric. Druhá část je zaměřena na tvorbu 1D modelu v softwaru GT-Power. Hodnoty z 1D modelu jsou pak použity ve třetí a čtvrté části práce. Ve třetí části je řešeno proudění v hlavě a v bloku motoru pomocí CFD simulace tak, aby bylo možné motor při provozu na zkušebně uchladit. Finální část se zabývá kontrolou vložky válce a hlavy motoru. Je zde zahrnuto jak působení spalovacího tlaku a teploty, tak i předpětí šroubů. The main subject of this diploma thesis is the design of cranckcase for single cylinder four stroke research engine. The first part of thesis is based on construction design of the cranckcase basic parts. Also, there is desribed construction solution of the engine´s other parts, as well as details of their materials, machining and technolodgy. The results of the first section are 3D models and drawings of parts. In the second section, there is assembled 1D model in GT-Power software. The third and fourth section of the thesis contain the data from 1D simulation. In third section there is soluted coolant flow in head and engine cylinder by CFD simulation. The main simple of flow simulation is to ensure good cooling of head and cylinder. The final element controll of liner and engine head is described in the final part of the thesis. Stress from teperature, burning pressure and screw preload are included in the controll.
Zobrazit/ otevřít
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [452]