Popis emisního chování vozidel v reálném provozu
Description of emission behavior of vehicles under real driving conditions
dc.contributor.advisor | Klír Vojtěch | |
dc.contributor.author | Jan Brich | |
dc.date.accessioned | 2021-02-24T11:52:45Z | |
dc.date.available | 2021-02-24T11:52:45Z | |
dc.date.issued | 2021-02-05 | |
dc.identifier | KOS-985499475305 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/93392 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se věnuje popisu emisního chování vozidel v reálném provozu. Zaměřuje se na kategorii vozidel M1 poháněných spalovacím zážehovým motorem. První část práce pojednává o vývoji emisních norem a tvorbě jednotlivých složek výfukových plynů. Na tuto problematiku navazuje legislativa homologačních zkoušek, vývoj a okrajové podmínky pro zkoušku RDE. Součástí tématu je popis měřicího přenosného zařízení PEMS. Ve druhé části této práce byl proveden u vybraných vozidel experimentální průzkum jejich emisního chování v reálných podmínkách při různých režimech dynamiky jízdy. Následně byl navržen experiment, který simuloval RDE jízdu na válcovém dynamometru. Na základě naměřených dat byla zhodnocena aktuální metodika měření emisí vůči legislativě platné pro měřená vozidla. | cze |
dc.description.abstract | This master´s thesis deals with description of emission behaviour of vehicles under real driving conditions. All experimental activities were carried out for vehicles equipped with SI internal combustion engines. The first part brings introduction to the current knowledge about the emission testing including procedures prescribed by legislation for both laboratory and RDE measurements. The theory about exhaust gas composition is also included. In the second part, experimental description of emission behaviour was performed under various driving conditions on several chosen routes for different emission class vehicles. An experiment to simulate the RDE tests on dynamometer was proposed and conducted. All measured data were evaluated and compared to the current legislation methods for emission evaluation. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Měření emisí v reálném provozu | cze |
dc.subject | Emisní třídy Euro | cze |
dc.subject | Evropská legislativa | cze |
dc.subject | Měřicí zařízení PEMS | cze |
dc.subject | Válcová zkušebna | cze |
dc.subject | Homologační měření vozidel | cze |
dc.subject | NEDC | cze |
dc.subject | WLTP | cze |
dc.subject | WLTC | cze |
dc.subject | Emise CO | cze |
dc.subject | Emise NOx | cze |
dc.subject | Emise PN | cze |
dc.subject | Emisní analyzátory | cze |
dc.subject | Real Driving Emissions | eng |
dc.subject | Euro emission classes | eng |
dc.subject | European legislation | eng |
dc.subject | Portable measurement emission system | eng |
dc.subject | Chassis dyno | eng |
dc.subject | Homologation measurement of vehicles | eng |
dc.subject | NEDC | eng |
dc.subject | WLTP | eng |
dc.subject | WLTC | eng |
dc.subject | Emission of CO | eng |
dc.subject | Emission of NOx | eng |
dc.subject | Emission of PN | eng |
dc.subject | Emission analysers | eng |
dc.title | Popis emisního chování vozidel v reálném provozu | cze |
dc.title | Description of emission behavior of vehicles under real driving conditions | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.contributor.referee | Beránek Vít | |
theses.degree.discipline | Dopravní, letadlová a transportní technika | cze |
theses.degree.grantor | ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel | cze |
theses.degree.programme | Strojní inženýrství | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Diplomové práce - 12120 [429]