ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Master Theses - 12120
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Master Theses - 12120
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Elektrická lokomotiva s aktivním natáčením dvojkolí

Electric locomotive with active wheelset steering

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Matěj Vodička
Supervisor
Kalivoda Jan
Opponent
Špalek Petr
Field of study
Dopravní, letadlová a transportní technika
Study program
Strojní inženýrství
Institutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce se zabývá systémy snižujícími vodící síly nabíhajících kol na moderní elektrické 4-nápravové lokomotivě. V úvodu je provedena rešerše systémů od historicky používáných až po moderní, které používají aktivní prvky. Systémy jsou následně simulovány v MBS výpočetním systému Simpack. A dále je provedena analýza poruchových stavů, které mohou při provozu lokomotivy vybavené tímto systémem nastat.
 
The master thesis deals with systems reducing guiding forces on approaching wheels of locomotive bogies. As the studied vehicle is used modern 4-axles electric locomotive. In the introduction, there is reported about historically used systems. After that, there is talked about modern systems which uses active elements. These systems are processed in MBS software Simpack. Furthermore, an analysis of fault conditions that may occur during the operation of locomotive equipped with this systém.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/93390
View/Open
PLNY_TEXT (2.453Mb)
PRILOHA (156.2Kb)
POSUDEK (323.0Kb)
POSUDEK (171.7Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 12120 [456]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV