Zobrazit minimální záznam

The choice of teaching methods in practical education or in vocational training



dc.contributor.advisorMrázková Kateřina
dc.contributor.authorMichael Petschat
dc.date.accessioned2021-02-24T11:51:37Z
dc.date.available2021-02-24T11:51:37Z
dc.date.issued2021-02-07
dc.identifierKOS-878880289905
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/93345
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá výukovými metodami v praktické výuce a Odborném výcviku. Cílem práce je s využitím strukturovaného pozorování zjistit, jaké výukové metody užívají učitelé v odborném výcviku v oboru Středního odborného vzdělání 33-56 H/01 Truhlář. Práce má charakter teoreticko-empirický. V teoretické části jsou nejprve vymezeny základní pojmy související s tematikou výukových metod v odborném výcviku. Následující text představuje vybrané výukové metody a jejich klasifikace, se zaměřením na praktické vyučování a odborný výcvik. Nedílnou kompetencí učitele pro účinnou aplikaci výukových metod ve školní praxi je znalost činitelů, které výběr výukových metod podmiňují, jako jsou individualita žáka, uspořádání obsahu učiva, cíle výuky, procesuální stránka výuky a její organizační formy. Uvedeným faktorům se věnuje závěrečná podkapitola teoretické části. Empirická část prezentuje výsledky strukturovaného pozorování podle pokynů dvou evaluačních nástrojů, a to hospitačních archů Výuka v odborném výcviku a Metody a formy výuky. Na základě provedené analýzy ve vyučovací jednotce odborného výcviku budou identifikovány využité výukové metody a vysloven závěr o jejich efektivním využití pro zlepšení kvality výuky ve sledovaném výukovém programu. Závěr je vyhrazen souhrnu a intepretaci získaných výsledků.cze
dc.description.abstractThe bachelor's thesis deals with teaching methods in practical teaching and vocational training. The aim of the work is to use structured observation to find out what teaching methods are used by teachers in vocational training in the field of secondary vocational education 33-56 H / 01 Truhlář. The work has a theoretical-empirical character. The theoretical part first defines the basic concepts related to the topic of teaching methods in vocational training. The following text presents selected teaching methods and their classification, focusing on practical teaching and vocational training. An integral competence of the teacher for the effective application of teaching methods in school practice is the knowledge of factors that determine the choice of teaching methods, such as individuality of the student, organization of curriculum, teaching objectives, procedural side of teaching and its organizational forms. The final subchapter of the theoretical part deals with the mentioned factors. The empirical part presents the results of structured observation according to the instructions of two evaluation tools, namely the observation sheets Teaching in Vocational Training and Methods and Forms of Teaching. Based on the analysis performed in the teaching unit of vocational training, the used teaching methods will be identified and a conclusion will be drawn about their effective use for improving the quality of teaching in the monitored teaching program. The conclusion is reserved for the summary and interpretation of the obtained results.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectmetody výukycze
dc.subjectvolba metod výukycze
dc.subjectodborný výcvikcze
dc.subjectpraktické vyučovánícze
dc.subjectobor vzdělání truhlářcze
dc.subjectstrukturované vyučovánícze
dc.subjecthospitační arch Výuka v odborném výcvikucze
dc.subjecthospitační arch Metody a formy výukycze
dc.subjectteaching methodseng
dc.subjectchoice of teaching methodseng
dc.subjectvocational trainingeng
dc.subjectpractical teachingeng
dc.subjectfield of education carpentereng
dc.subjectstructured teachingeng
dc.subjectobservation sheet Teaching in vocational trainingeng
dc.subjectobservation sheet Methods and forms of teachingeng
dc.titleVolba metod výuky v praktickém vyučování nebo v odborném výcvikucze
dc.titleThe choice of teaching methods in practical education or in vocational trainingeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeLorenzová Jitka
theses.degree.disciplineUčitelství praktického vyučování a odborného výcvikucze
theses.degree.grantorinstitut pedagogických a psychologických studiícze
theses.degree.programmeSpecializace v pedagogicecze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam