Volba metod výuky v praktickém vyučování nebo v odborném výcviku
The choice of teaching methods in practical education or in vocational training
dc.contributor.advisor | Mrázková Kateřina | |
dc.contributor.author | Michael Petschat | |
dc.date.accessioned | 2021-02-24T11:51:37Z | |
dc.date.available | 2021-02-24T11:51:37Z | |
dc.date.issued | 2021-02-07 | |
dc.identifier | KOS-878880289905 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/93345 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá výukovými metodami v praktické výuce a Odborném výcviku. Cílem práce je s využitím strukturovaného pozorování zjistit, jaké výukové metody užívají učitelé v odborném výcviku v oboru Středního odborného vzdělání 33-56 H/01 Truhlář. Práce má charakter teoreticko-empirický. V teoretické části jsou nejprve vymezeny základní pojmy související s tematikou výukových metod v odborném výcviku. Následující text představuje vybrané výukové metody a jejich klasifikace, se zaměřením na praktické vyučování a odborný výcvik. Nedílnou kompetencí učitele pro účinnou aplikaci výukových metod ve školní praxi je znalost činitelů, které výběr výukových metod podmiňují, jako jsou individualita žáka, uspořádání obsahu učiva, cíle výuky, procesuální stránka výuky a její organizační formy. Uvedeným faktorům se věnuje závěrečná podkapitola teoretické části. Empirická část prezentuje výsledky strukturovaného pozorování podle pokynů dvou evaluačních nástrojů, a to hospitačních archů Výuka v odborném výcviku a Metody a formy výuky. Na základě provedené analýzy ve vyučovací jednotce odborného výcviku budou identifikovány využité výukové metody a vysloven závěr o jejich efektivním využití pro zlepšení kvality výuky ve sledovaném výukovém programu. Závěr je vyhrazen souhrnu a intepretaci získaných výsledků. | cze |
dc.description.abstract | The bachelor's thesis deals with teaching methods in practical teaching and vocational training. The aim of the work is to use structured observation to find out what teaching methods are used by teachers in vocational training in the field of secondary vocational education 33-56 H / 01 Truhlář. The work has a theoretical-empirical character. The theoretical part first defines the basic concepts related to the topic of teaching methods in vocational training. The following text presents selected teaching methods and their classification, focusing on practical teaching and vocational training. An integral competence of the teacher for the effective application of teaching methods in school practice is the knowledge of factors that determine the choice of teaching methods, such as individuality of the student, organization of curriculum, teaching objectives, procedural side of teaching and its organizational forms. The final subchapter of the theoretical part deals with the mentioned factors. The empirical part presents the results of structured observation according to the instructions of two evaluation tools, namely the observation sheets Teaching in Vocational Training and Methods and Forms of Teaching. Based on the analysis performed in the teaching unit of vocational training, the used teaching methods will be identified and a conclusion will be drawn about their effective use for improving the quality of teaching in the monitored teaching program. The conclusion is reserved for the summary and interpretation of the obtained results. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | metody výuky | cze |
dc.subject | volba metod výuky | cze |
dc.subject | odborný výcvik | cze |
dc.subject | praktické vyučování | cze |
dc.subject | obor vzdělání truhlář | cze |
dc.subject | strukturované vyučování | cze |
dc.subject | hospitační arch Výuka v odborném výcviku | cze |
dc.subject | hospitační arch Metody a formy výuky | cze |
dc.subject | teaching methods | eng |
dc.subject | choice of teaching methods | eng |
dc.subject | vocational training | eng |
dc.subject | practical teaching | eng |
dc.subject | field of education carpenter | eng |
dc.subject | structured teaching | eng |
dc.subject | observation sheet Teaching in vocational training | eng |
dc.subject | observation sheet Methods and forms of teaching | eng |
dc.title | Volba metod výuky v praktickém vyučování nebo v odborném výcviku | cze |
dc.title | The choice of teaching methods in practical education or in vocational training | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Lorenzová Jitka | |
theses.degree.discipline | Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku | cze |
theses.degree.grantor | institut pedagogických a psychologických studií | cze |
theses.degree.programme | Specializace v pedagogice | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 32151 [1228]