Využití elektromobility ve vybraných zemích EU
Electromobility in selected EU Countries
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Andrei Cazachevici
Vedoucí práce
Starý Oldřich
Oponent práce
Dvořáček Lukáš
Studijní obor
Elektrotechnika a managementStudijní program
Elektrotechnika, energetika a managementInstituce přidělující hodnost
katedra ekonomiky, manažerství a humanitních vědPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá elektromobilitou a jejím stavem ve vybraných zemích Evropské unie včetně České republiky. V mé práci do vybraných zemí patří také Norsko, které není členem EU. Vzhledem k tomu, že v Norsku je úroveň vývoje elektromobility docela vysoká, rozhodl jsem prozkoumat situaci s elektromobilitou i v této zemi. Cílem práce je porovnat technická a ekonomická kritéria elektromobilů a vozidel se spalovacím motorem, udělat analýzu rozvoje elektromobility v Česku a v jiných vybraných evropských zemích. V teoretické části bakalářské práce porovnávám elektromobil a vozidlo se spalovacím motorem z hlediska účinnosti motoru, emise škodlivých látek, akcelerace, maximální rychlosti, dojezdové vzdálenosti, spotřeby paliva, údržby a cen. Jedním z cílů mé bakalářské práce je vyjasnit, zda je elektromobil z ekonomického hlediska výhodnější než konvenční auto, což udělám v praktické části. Dále prozkoumám způsoby nabíjení elektromobilů a stav nabíjecí infrastruktury v Česku a v jiných evropských zemích během určitého počtu let. Ve své práci také analyzuji míru využití elektromobilů na území vybraných evropských států a ČR. This bachelor thesis deals with electromobility and it’s state in selected countries of European Union including Czech Republic. In my thesis Norway is one of the selected European countries, which isn’t member of EU, but because it has high level of progress of electromobility, I decided to explore electromobility in Norway too. The main goal of this work is to compare technical and economical criterions of electric vehicle and of vehicle with internal combustion engine, to provide the analysis of how is taking place the progress of electromobility in Czech Republic and other selected European countries. In theoretical part of thesis work I am comparing electric car and car with internal combustion engine through such parameters as efficiency of motor, emission of harmful substances, acceleration, maximum speed, range, consumption, maintenance, prices. One the goals of my bachelor thesis is to see if an electric vehicle is more advantageous from the economical aspect then a vehicle with internal combustion engine, which will be done in practical part. I am exploring the ways of charging electric vehicles and state of charging infrastructure in CR and in other selected European countries during the fixed number of years. In my work I am also analyzing the rate of using electrics vehicles in selected European countries and CR.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13116 [519]