Virtuální zážitek „Tvorba Langweilova modelu Prahy“
VR experience: „Langweil Model of Prague Creation“
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Lukáš Pospíšil
Vedoucí práce
Sedláček David
Oponent práce
Žára Jiří
Studijní program
Softwarové inženýrství a technologieInstituce přidělující hodnost
katedra počítačůPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou virtuálního zážitku, ve kterém si uživatel bude moci vyzkoušet, jak Antonín Langweil tvořil svůj papírový model Prahy. Seznamuje čtenáře s pojmem virtuální realita a popisuje tvorbu virtuálního zážitku, tedy prvotní analýzu, návrh řešení, implementaci zážitku a jeho testování. Výstupem práce je virtuální zážitek, odehrávající se na půdě Klementina z doby okolo roku 1830. Tento zážitek je zkompletován do scény v herním enginu Unity 3D. Scéna je složená z vytvořených "fotorealistických" 3D modelů, které byly vymodelovány a otexturovány podle požadavků pro aplikaci ve virtuální realitě. Některé modely také byly vybrány ze semestrálních prací studentů předmětu 3D modelování (B6B39TDM) a následně upraveny pro potřebu aplikace. Uživatel si pomocí zážitku bude moci přiblížit tehdejší Langweilovu techniku tvorby domů pro jeho model Prahy. This bachelor's thesis deals with the creation of a virtual experience in which the user will be able to try out how Antonín Langweil creates his paper model of Prague. It introduces the reader to the concept of virtual reality and describes the creation of a virtual experience. The text describes the initial analysis, solution design, implementation of the experience and its testing. The output of the work is a virtual experience, taking place on the grounds of Klementinum from 1830. This experience is assembled into a scene in the Unity 3D game engine. The scene is composed of created "photorealistic" 3D models, which were modelled and textured according to the requirements for the application in virtual reality. Some models were selected from the semester works of students of the subject 3D modelling (B6B39TDM) and subsequently modified for the needs of the application. With the help of the created experience, the user will be able to get acquainted with the then Langweil technique of creating houses for his model of Prague.
Zobrazit/ otevřít
Kolekce
- Bakalářské práce - 13136 [1124]