Zobrazit minimální záznam

Strategic Games in Adversarial Classification Problems



dc.contributor.advisorKroupa Tomáš
dc.contributor.authorTomáš Kasl
dc.date.accessioned2021-01-26T23:51:31Z
dc.date.available2021-01-26T23:51:31Z
dc.date.issued2021-01-26
dc.identifierKOS-857605391105
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/92779
dc.description.abstractTato práce se soustředí na strojovou klasifikaci protivníka. Prezentuje důvody pro použití teorie her v této klasifikaci a jak takové hry řešit. Dále se soustředí na jeden specifický model hry, jenž má základ ve statistickém testování hypotéz. Kromě rozebírání modelu, jeho možných nedostatků a návrhů možných řešení, budu také zkoumat výsledky, které hra nabízí. Hlavním bodem práce potom bude experimentování s řešením tohoto modelu pomocí tzv. $Double$ $oracle$ $algorithm$ - algoritmem Dvou proroků. Zatímco použití tohoto algoritmu pro řešení her s konečným prostorem strategií je prokazatelně validní, o jeho použitelnosti pro nekonečné hry žádné důkazy zatím nejsou. Nicméně kvality tohoto algoritmu, když je použit zamýšleným způsobem, stojí za pokusy o rozšíření domény jeho použitelnosti, třeba i do her se spojitým prostorem strategií. Kromě toho otestuji klasifikační chybovost klasifikátoru, který z vyřešení této hry plyne.cze
dc.description.abstractThis thesis focuses on adversarial classification. It presents a motivation for game-theoretic approach to the classification, and how that can be tackled. It then focuses on a specific game model for the classification, based on a statistical hypothesis testing. Besides discussing the model's possible shortcomings, I will experiment with their possible solutions, and also generally examine the results it presents. The main point of interest is experimenting with solving the model by the Double oracle algorithm. While the algorithm has been proved to be a valid solution to a finite strategy-space games, its usage in a continuous strategy-space game model is not backed by any exact proofs. However, its excellent performance in common use cases appeals for experimenting with possible extension of its domain, perhaps showing that the application to continuous-space games is justifiable. I will also test the classification error resulting from the game model.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectteorie hercze
dc.subjectspojité hrycze
dc.subjectnekonečné hrycze
dc.subjectstrojová klasifikace protivníkacze
dc.subjectalgoritmus Dvou prorokůcze
dc.subjecttestování hypotézcze
dc.subjectgame theoryeng
dc.subjectcontinuous gameseng
dc.subjectinfinite gameseng
dc.subjectadversarial classificationeng
dc.subjectDouble oracle algorithmeng
dc.subjecthypothesis testingeng
dc.titleStrategické hry v problémech strojové klasifikace s protivníkemcze
dc.titleStrategic Games in Adversarial Classification Problemseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereePištěk Miroslav
theses.degree.disciplineInformatika a počítačové vědycze
theses.degree.grantorkatedra kybernetikycze
theses.degree.programmeOtevřená informatikacze


Soubory tohoto záznamu









Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam