Vliv vnější světelné signalizace vozidel na reakci řidiče
Influence of vehicle external light signaling on driver reaction
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Robin Medgyesy
Supervisor
Orlický Adam
Opponent
Piksa Ondřej
Field of study
Dopravní systémy a technikaStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
ústav dopravních prostředkůRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této diplomové práce je prozkoumat aktuální technologie osvětlení vozidel a zjistit, kde mohou pomoci z hlediska zvýšení bezpečnosti na pozemních komunikacích. Následně navrhnout experiment, při kterém bude implementováno několik inovativních řešení světelných prvků. Tato řešení budou zaměřena na snížení reakční doby při dojezdu vozidel do tvořící se kolony. Výstupem bude ověření vlivu těchto vizualizačních prvků na snížení reakční doby s ohledem na zvýšení bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích. The aim of this thesis is to explore current vehicle lighting technologies and to find out where they can help in terms of improving road safety. Then design an experiment in which several innovative light element solutions will be implemented. These solutions will aim to reduce the reaction time when vehicles reach the forming traffic jam. The output will be to verify the influence of these visualization elements on the reduction of reaction time with a view to improving road safety.