Zobrazit minimální záznam

Travel Behaviour and Application of its Determinants



dc.contributor.advisorČarský Jiří
dc.contributor.authorPetr Šatra
dc.date.accessioned2021-01-07T13:19:11Z
dc.date.available2021-01-07T13:19:11Z
dc.date.issued2020-11-22
dc.identifierKOS-513097842305
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/92459
dc.description.abstractPředmětem disertační práce ´Dopravní chování obyvatel a aplikace jeho zákonitostí´je výzkum modal splitu lokální denní dojížďky do práce a do školy mezi obcemi ČR. Cílem je nalézt závislosti podílů dopravních módů na dělbě přepravní práce na různých vysvětlujících proměnných pomocí regresních modelů rozhodovacích stromů a lineárních regresních modelů. Předmětem práce je vývoj metod předzpracování dat (např. filtace), které usnadňují použití dat o lokální dojížďce, pro kterou je charakteristický velký počet dopravních relací používaných pouze relativně malým průběrným počtem cestujícíchh. Vysvětlující proměnné zahrnovaly 39-sociodemografických a prostorových ukazatelů (charakteristiky obcí) a 33 ukazatelů charakteristik cest (charakteristiky spojení mezi obcemi vyjížďky a dojížďky). Závislosti podílů dopravních módů na charakteristikách obcí vyjížďky (modely typu A), na charakteristikách obcí dojížďky (modely typu B) a na charakteristikách spojení mezi obcemi (modely typu C) byly zkoumány samostatně. Nalezené závislosti byly poté aplikovány při návrhu doporučení pro místní samosprávy na podporu jednotlivých druhů dopravy.cze
dc.description.abstractThe subject of the doctoral thesis ´Travel Behaviour and Application of its Determinants´is a research of the model split of the local daily commute to work or school between municipalities of Czechia. The aim is to research the dependencies of modal shares of transport modes on various explanatory variables using decision tree regression and linear regression models. The subject of the thesis is the development of data pre-processing methods (e. g. filtration), which are facilitation the usage of the local commute modal split data, for which is characteristic a large number of origin-destination pairs used by only relatively small average number of travellers. The explanatory variables included 39 socio-demographic indicators and spatial indicators (characteristics of municipalities), and 33 journey characteristic indicators (characteristics of connections between municipalities of origin and destination). The dependencies of the modal share on the characteristics of municipalities of origin (type A models), on the characteristic of municipalities of destination (type B models), and on the characteristics of connections between municipalities (type C models) were researched separately. The dependencies that were found were then applied in a development of recommendations for local governments on a support of transport modes.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectdopravní chovánícze
dc.subjectvolba dopravního prostředkucze
dc.subjectmodal splitcze
dc.subjectpodíl dopravního prostředku na dělbě přepravní prácecze
dc.subjectdopravní plánovánícze
dc.subjectdopravní modelovánícze
dc.subjectdopravní relacecze
dc.subjectobeccze
dc.subjectkrajcze
dc.subjectSčítání liducze
dc.subjectdomů a bytů 2011cze
dc.subjectsociodemografické indikátorycze
dc.subjectprostorové indikátorycze
dc.subjectindikátory popisující cestucze
dc.subjectpřed-zparcování datcze
dc.subjectregresní rozhodovací stromycze
dc.subjectlineární regresecze
dc.subjectmodelování závislostícze
dc.subjecttravel behavioureng
dc.subjectmodal choiceeng
dc.subjectmodal spliteng
dc.subjectmodal shareeng
dc.subjecttransport planningeng
dc.subjecttransport modellingeng
dc.subjectorigin-destination paireng
dc.subjectmunicipalityeng
dc.subjectregioneng
dc.subjectPopulation and Housing Census 2011eng
dc.subjectsocio-demographic indicatorseng
dc.subjectjourney characteristic indicatorseng
dc.subjectdata pre-processingeng
dc.subjectdecision tree regressioneng
dc.subjectdependency modellingeng
dc.titleDopravní chování obyvatel a aplikace jeho zákonitostícze
dc.titleTravel Behaviour and Application of its Determinantseng
dc.typedisertační prácecze
dc.typedoctoral thesiseng
dc.contributor.refereePřibyl Ondřej
theses.degree.disciplineDopravní systémy a technikacze
theses.degree.grantorústav dopravních systémůcze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojíchcze


Soubory tohoto záznamu


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam