ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Biomedical Engineering
  • Department of medical branches and humanities
  • Bachelor Theses - 17111
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Biomedical Engineering
  • Department of medical branches and humanities
  • Bachelor Theses - 17111
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Srovnání konkrétního ŠVP MŠ s RVP pro předškolní vzdělávání

Comparison of a specific SEP kindergarten with FEP for preschool education

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Aneta Kulíková
Supervisor
Donevová Monika
Opponent
Nechlebová Eva
Field of study
Zdravotnický záchranář
Study program
Specializace ve zdravotnictví
Institutions assigning rank
katedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstva



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalářská práce se zabývá tématem první pomoci v mateřské škole. Jak dle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (dále jen RVP) začlenit do Školního vzdělávacího programu mateřské školy (dále jen ŠVP) prvky první pomoci. V teoretické části se práce zaměřuje na charakteristiku Zdravotnické záchranné služby (dále jen ZZS) jako takové, její činnost, na vývoj dítěte, na základy první pomoci. Je zde uveden i Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání v oblasti Dítě a jeho tělo, kde se zaměřujeme na obsah první pomoci. V praktické části je porovnáván Školní vzdělávací program MŠ s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání a možnosti výuky první pomoci v mateřské škole. Jsou zde uvedeny rozhovory s ředitelkou mateřské školy (dále jen MŠ) a rodičem, které jsou zaměřeny na poskytování první pomoci a vyhodnoceny názory obou stran na výuku první pomoci. Dále je navržena ukázková hodina výuky přímo v kolektivu dětí a zároveň navrženy pracovní listy a úprava Školního vzdělávacího programu MŠ. Jsou zde doporučení, která odvětví první pomoci zahrnout do určitého období Školního vzdělávacího programu MŠ. Zahrnuje zpracování a prezentování výsledků. Výsledky prezentovány formou vyhodnocení rozhovoru, tabulkou s porovnáním ŠVP a RVP. Následně navržena úprava ŠVP o prvky první pomoci a ukázka hodiny první pomoci v mateřské škole.
 
The bachelor thesis deals with the topic of first aid in kindergarten. How to incorporate elements of first aid into the Kindergarten School Education Program (hereinafter referred to as SEP) according to the Framework Educational Program for Preschool Education (hereinafter referred to as FEP). In the theoretical part, the work focuses on the characteristics of the Emergency Medical Service (hereinafter EMS) as such, its activities, the development of the child, on the basics of first aid. The Framework Educational Program is also presented here for preschool education in the field of the Child and his body, where we focus on the content of first aid. The practical part compares the school educational program of kindergartens with the Framework educational program for preschool education and the possibility of teaching first aid in kindergarten. There are interviews with the principal of the kindergarten (hereinafter referred to as kindergarten) and the parent, which are focused on providing first aid and evaluated the views of both parties on teaching first aid. Furthermore, a demonstration lesson is designed directly in a group of children, and at the same time worksheets and a modification of the Kindergarten School Educational Program are proposed. There are recommendations which branches of first aid to include in a certain period of the Kindergarten School Education Program. Includes processing and presentation of results. The results are presented in the form of an interview evaluation, a table comparing SEP and FEP. Subsequently, the SEP was modified with elements of first aid and a demonstration of a first aid lesson in a kindergarten.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/91944
View/Open
PLNY_TEXT (1.093Mb)
POSUDEK (218.5Kb)
POSUDEK (217.7Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 17111 [1965]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV