Problematika poskytování první pomoci dětem vyžadujícím zvláštní péči
The Issue of Providing First Aid to Children in Need of Special Care
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Babeta Dlouhá
Supervisor
Donevová Monika
Opponent
Nechlebová Eva
Field of study
Zdravotnický záchranářStudy program
Specializace ve zdravotnictvíInstitutions assigning rank
katedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstvaRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce popisuje odlišnosti v první pomoci dětem se speciálními potřebami, především těm s mentálním postižením. Protože zdravotnické postupy jsou víceméně stejné, jako u dětí bez mentálního postižení, věnuje se práce především problémům v komunikaci. Práce je rozdělena na praktickou a teoretickou část. Teoretická část se zabývá základy první pomoci a postupem při vyšetření pacientů. V další části jsou popsány jednotlivé druhy postižení, jejich vliv na život dítěte a kompenzační pomůcky umožňující co nejnormálnější život. Poslední a nejdůležitější částí je popis komunikace s dětským pacientem. Nejdříve je vysvětlena komunikace s dětmi obecně a poté s jednotlivými skupinami postižených, kde je popsáno jak s nimi komunikovat a čemu se naopak vyhnout. V praktické části jsou rozhovory se zdravotnickými záchranáři a pedagogickými pracovníky, kteří zde popisují nejčastější úrazy u mentálně postižených dětí. Dále problémy, které nastávají během ošetření a své zkušenosti s komunikací s těmito dětmi. Jsou tu popsány tři kazuistiky dětí s odlišným mentálním postižením a přidruženými onemocněními, které jsou pak porovnány. Na závěr jsou navrhována opatření k eliminaci vzniku rizik a zlepšení zdravotnické péče při výjezdech zdravotnické záchranné služby k dětem se speciálními potřebami. Diskuze porovnává péči a vzdělávání mentálně postižených v dnešní době a v minulosti. Popisuje problémy začlenění postižených do společnosti a jeden ze způsobů řešení, který se v současné době využívá. Po vyhodnocení praktické části bakalářské práce byla navržena možná opatření, která by mohla vést k eliminaci rizik a k celkovému zlepšení zdravotnické péče o mentálně postižené lidi, stejně jako ke zlepšení komunikačních schopností zdravotnických záchranářů. This bachelor's thesis describes the differences in providing first aid to children in need of special care, especially to those with mental illness. Because medical procedures are more or less the same as for children without mental illness, the thesis focuses mainly on communication problems. This thesis is divided into practical and theoretical parts. The theoretical part is about the basics of first aid and the process of examining patients. The next section describes different types of disabilities, their impact on the life of a child and compensation aids enabling the child to have as normal life as possible. The last and most important part is the description of communication with a pediatric patient. First, communication with children in general is explained and then with individual groups of people with disabilities, where it is described how to communicate with them and what to avoid. In the practical part there are interviews with paramedics and pedagogical staff, who describe the most common injuries that happen to mentally ill children. They also describe the problems that occur during medical treatment and their experience of communicating with these children. Three case reports of children with different mental disabilities and associated diseases are described here, which are then compared. In the end measures are proposed to eliminate the risks and improve health care whilst providing emergency medical service to children in need of special care. The discussion compares the care and education of the mentally ill today and in the past. It describes the problems of integration of the disabled into society and one of the solutions which is currently used. After evaluating the practical part of the bachelor's thesis, possible measures were proposed that could lead to the elimination of risks and to an overall improvement of health care for the mentally ill, as well as to the improvement of communication skills of paramedics.
Collections
- Bakalářské práce - 17111 [1500]