Psychologie reklamy a její využití pro image organizace
Psychology of Advertising and it´s Use for Company Image
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Jan Bažant
Supervisor
Mynaříková Lenka
Opponent
Králová Petra
Study program
Projektové řízení inovacíInstitutions assigning rank
institut pedagogických a psychologických studiíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomová práce je zaměřena na oblast psychologie reklamy a jejího využití na podporu image společnosti. Teoretická část zasazuje reklamu do marketingového celku a věnuje se teoretickému popisu marketingové komunikace. Druhá část teoretické práce je zaměřena na psychologii reklamy a faktory, které ovlivňují chování spotřebitele. Cílem praktické části je detailní vyhodnocení reklamní kampaně společnosti ČSOB a.s. metodou dotazníku, analýzy prodejů produktů společnosti a polostrukturovaným rozhovorem. Na základě výsledku těchto analýz vznikl soubor doporučení. The diploma thesis is focused on the psychology of advertising and its use to support the image of society. The theoretical part places advertising in the marketing unit and deals with the theo-retical description of marketing communication. The second part of the theoretical work is focused on the psychology of advertising and factors that affect consumer behavior. The goal of the practical part is a detailed evaluation of the advertising campaign of ČSOB a.s. by questionnaire method, analysis of sales of the company's products and a semi-structured interview. Based on the results of these analyzes a set of recommendations was created.