Návrh a optimalizace stavitelné hlavy řízení motocyklu
Design and optimization of adjustable motorcycle steering head
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Vítězslav Malínský
Supervisor
Toman Přemysl
Opponent
Micka Michal
Field of study
Dopravní systémy a technikaStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
ústav dopravních prostředkůRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalářské práce se zabývá návrhem, optimalizací o ověřením stavitelné hlavy řízení. V první části práce je popsáno řízení motocyklu a jsou uvedeny typy motocyklových rámů podle konstrukce a užitého materiálu. Cílem práce je vytvořit funkční 3D model stavitelné hlavy řízení podle výsledků topologické optimalizace. V závěru práce je tento model ověřen pomocí metody konečných prvků. The bachelor thesis is focused on designing, optimizing and validating adjustable steering head of a motorcycle. In the first part of the thesis the steering of the motorcycle is described and motorcycle frames are divided according to the type of the construction and used materials. The purpose of this thesis is to create a functional 3D model of the adjustable steering head of a motorcycle according to the results from the topology optimization. In the end of the thesis the model is validated by using finite element method.