Autonomní jízda z pohledu řidiče ve vozidlovém simulátoru
Autonomous driving from the driver's perspective in the vehicle simulator
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Daniel Folprecht
Vedoucí práce
Machan Jaroslav
Oponent práce
Tobiška Jaromír
Studijní obor
Logistika a řízení dopravních procesůStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav dopravních prostředkůPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zabývá problematikou autonomní jízdy a jejími přínosy pro řidiče. V první části práce je popsaná autonomní jízda, její úrovně a legislativní rámec. Dále práce pokračuje rešerší konceptů autonomní jízdy výrobců automobilů a definováním trendů v této oblasti. Rešerše se stala základem pro experiment. V praktické části práce je navržen a následně realizován experiment cílící na řidiče v autonomním vozidle zkoumající aspekty plynoucí z rešerše konceptů úvodní části práce. Cílem experimentu bylo prozkoumat přínosy této technologie pro řidiče a zjistit jejich reakci na nasazení autonomní technologie do vozidel. The bachelor's thesis deals with the issue of autonomous driving and its benefits for drivers. The first part of the thesis describes autonomous driving, its levels and legislative framework. Furthermore, the work continues by searching for the concepts of autonomous driving of car manufacturers and defining trends in this area. The search became the basis for the experiment. In the practical part of the work, an experiment targeting the driver in an autonomous vehicle examining the aspects arising from the search for the concepts of the introductory part of the work is designed and subsequently implemented. The aim of the experiment was to examine the benefits of this technology for drivers and to find out their reaction to the use of autonomous technology in vehicles.