Vliv faktoru času na cenu letenky
The effect of the time to the airfare
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Eva Fišerová
Supervisor
Skolilová Petra
Opponent
Kouba Marek
Field of study
Logistika a řízení dopravních procesůStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
ústav logistiky a managementu dopravyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Předmětem bakalářské práce „Vliv faktoru času na cenu letenky“ je analýza závislosti ceny letenky na blížícím se datu odletu. První část práce je věnována vývoji osobní letecké dopravy. V druhé části práce je popsána kategorizace leteckých dopravců, náklady na provoz klasických a nízkonákladových dopravců, jimi nabízené služby a jejich tarifní politika. Třetí část je tvořena cenovou analýzou leteckého spojení na trase Praha – Londýn v závislosti na čase. Na závěr je provedena analýza výběru letiště v metropolitní oblasti Londýn, cenové a časové zhodnocení dostupnosti a nabízených leteckých spojů. The subject of the bachelor thesis „The effect of the time to the airfare“ is an analysis of the dependence of the airfare to the approaching departure date. The first part of this thesis is dedicated to the development of the passenger air transport. In the second part of this thesis is described the categorization of air carriers, the costs of operation of traditional and low-cost carriers, the services and their tariff policy. The third part of the thesis consists of the price analysis of the air connection on the route Prague – London depending on the time. The last part of the thesis is an analysis of the selection of the airports in the London metropolitan area, price and time evaluation of the availability and offered air connections.
Collections
- Bakalářské práce - 16117 [249]