Zhodnocení homogenity směsi pro plynový zážehový motor s injektáží CNG do sacího potrubí
Mixture Homogeneity Evaluation for a CNG Port Fuel Injection on a Gas Engine
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Shubham Bawkar
Vedoucí práce
Vávra Jiří
Oponent práce
Syrovátka Zbyněk
Studijní obor
Advanced PowertrainsStudijní program
Master of Automotive EngineeringInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá přeměnou čtyřválcového čtyřtaktního dieselového motoru na zážehový motor CNG, návrhem a sestavením systému nepřímého vstřikování paliva pro vstřikování metanu do jednotlivých rozdělovačů vzduchu na válec a vyhodnocením homogenity směsi systém nepřímého vstřikování paliva. Zpočátku byl vypočítán hmotnostní průtok metanu pro dosažení jmenovitých provozních podmínek motoru a poté byl proveden průzkum trhu pro součásti OEM. Základ průzkumu a částí OEM, které mohly být použity k uspokojení hmotnostních průtoků paliva, návrhu místa vstřikování, sestavení různých dílů a přípravě výrobních výkresů všech navržených dílů, byly vypracovány pomocí 3D CAD softwaru PTC Creo. Později byly provedeny simulace na navrženém místě vstřikování paliva pomocí softwaru AVL FIRE pro vyhodnocení homogenity míchání pro portový vstřikovací systém paliva. This thesis deals with the conversion of a four-cylinder, 4-stroke diesel engine into a spark ignited CNG engine, design, and assembly of a port fuel injection system for methane injection into individual air inlet manifolds per cylinder & evaluating the mixture homogeneity of the port fuel injection system. Initially, the mass flow rate of methane was calculated to achieve the rated engine operating conditions and then a market survey for OEM parts was carried out. Base on the survey and OEM parts that could be used to satisfy the fuel mass flow rates, the design of the injection location, the assembly of different parts & preparation of manufacturing drawings of all the designed parts was done using 3D CAD software PTC Creo. Later on, simulations were performed on the proposed fuel injection location using the software AVL FIRE for the evaluation of the mixing homogeneity for the port fuel injection system.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [429]