Simulace ketoacidózi v edukační aplikaci pro děti trpící diabetes mellitus
Ketoacidoses simulation in educational appplication for children suffering from diabetes
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Eva Uhliariková
Supervisor
Novák Daniel
Opponent
Mráz Miloš
Field of study
BioinformatikaStudy program
Otevřená informatikaInstitutions assigning rank
katedra počítačůRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá problematikou edukace pacientů diabetes mellitus ve spojení s prvky gamifikace a moderními technologiemi. Dále řeší návrh a implementaci simulace stavu ketoacidózy do seriózní edukační hry pro diabetické děti MyDiabetic spolu s návrhem a implementací infekční nemoci avatara a s tím spojenou úpravou stavového automatu pro hlasového průvodce hrou. Do hry je dále přidána minihra pro procvičování množství sacharidů v potravinách, která je nejen edukační, ale i zábavná. Nově vytvořený modul byl podroben kvalitativní pilotní studii, která zhodnocuje užitečnost nové simulace. This work focus on the issue of diabetes mellitus diagnosed patients education in connection with elements of gamification and modern technologies. It also solves the design and implementation of simulation of the state of ketoacidosis in a reputable educational game for diabetic children MyDiabetic together with the design and implementation of an infectious disease avatars and the associated modification of the state machine for the voice guide of the game. A mini-game for practising the amount of carbohydrates in food is also added to the game, which is not only educational but also entertaining. The newly created module was subjected to a qualitative pilot study, which evaluates the usefulness of the new simulation.
Collections
- Diplomové práce - 13136 [892]