ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra řídicí techniky
  • Diplomové práce - 13135
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra řídicí techniky
  • Diplomové práce - 13135
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Algoritmy pro pokročilé řízení polohy pomocí synchronních motorů s permanentním magnetem a bezkartáčových stejnosměrných motorů

Algorithms for advanced motion control using permanent magnet synchronous motors and brushless DC motors

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Lukáš Černý
Vedoucí práce
Hurák Zdeněk
Oponent práce
Kvasnica Michal
Studijní obor
Kybernetika a robotika
Studijní program
Kybernetika a robotika
Instituce přidělující hodnost
katedra řídicí techniky



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Tato práce se zabývá řízením polohy, rychlosti a momentu síly synchronních motorů s permanentním magnetem. Matematický model synchronního motoru je důkladně popsán a na jeho základě je odvozen zjednodušený lineární model použitý pro prediktivní řízení. Poté jsou popsány tři typy řídicích algoritmů zahrnující klasické vektorové řízení pomocí PI regulátoru, prediktivní řízení a prediktivní řízení s uvažováním diskrétních aktuátorů známé jako finite-control-set MPC. U prediktivních metod je uvažována kaskádní i jednoregulátorová struktura. Popsané metody jsou ověřeny v simulaci a následně zhodnoceny.
 
This thesis is concerned with the control of position, velocity, and torque in permanent magnet synchronous motors. The mathematical model of a synchronous motor is thoroughly described and then simplified to a linear model used by model predictive control methods. Then, three types of control algorithms are described including the classical field-oriented PI controller, model predictive control, and finite-control-set model predictive control. In case of the predictive methods, both single-loop and cascaded multi-loop structures are considered. The described methods are then evaluated in simulation.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/90246
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (4.529Mb)
PRILOHA (563.1Kb)
POSUDEK (222.9Kb)
POSUDEK (231.8Kb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 13135 [342]

Související záznamy

Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.

  • Řízení otáček BLDC motorů pomocí kitu Arduino 

    Autor: Lipčák Ondřej; Vedoucí práce: Bauer Jan; Oponent práce:
    Tato práce nabízí úvod do problematiky BLDC motorů. V první části jsou popsány jejich základní konstrukční směry. Je zde rovněž stručný rozbor jejich elektrických a mechanických vlastností. Další část se týká zejména ...
  • Modelování a analýza BLDC motoru pro pohon sportovního letadla 

    Autor: Daniel Jirát; Vedoucí práce: Chomát Miroslav; Oponent práce: Huzlík Rostislav
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-10)
    Diplomová práce se zabývá úvodem do problematiky implementace elektrických motorů do letecké techniky a následnou simulací BLDC motoru určeného do malého ultralehkého letadla. V první části je základní přehled možností ...
  • Perspektivní pohony pro elektrická vozidla 

    Autor: Radim Nejedlý; Vedoucí práce: Buhr Karel; Oponent práce: Fajtl Radek
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-01)
    Tato bakalářská práce se zabývá pohony lehkých elektrických vozidel. Předně je provedena rešerše v této oblasti a dále se práce věnuje samotnému návrhu. Cílem práce byl návrh trakčního pohonu s využitím softwarového prostředí ...

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV