Stanovení výkonů bezpilotního letadla s využitím dat z letových měření
Determination of UAV Performance using Flight Test Data
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Václav Papež
Vedoucí práce
Nožička Jiří
Oponent práce
Prokop Petr
Studijní obor
Aplikovaná mechanikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav mechaniky tekutin a termodynamikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
V této práci byla navržena metoda letových měření pro určení výkonů bezpilotních prostředků. Následně proběhlo ověření tohoto způsobu pomocí souboru simulovaných dat a byly zjištěny vlastnosti metody, zejména robustnost vůči vnějším podmínkám a nepřesnostem měření. Zároveň byl proveden analytický výpočet pro modelový případ a porovnány výsledky získané pomocí navržené metody. V poslední části byly vyhodnoceny vlastnosti použité metody měření a stanoveny odchylky od teoretických výkonů a určena oblast platnosti naměřených výsledků. In this thesis a method for measuring the performance of unmanned vehicles was developed. Next the method was verified by application of the simulated flight data and the characteristics were explored, especialy the resistence against outer conditions and the errors of measurement. Also an analytical computation for a model case was provided and the results were compared with the results from designed experimental method. The last part of the thesis was a comparison of theoretical results to results from simulated flight data. The deviation was calculated.