Výfukový trakt plynového motoru s pokročilým spalovacím systémem
Exhaust manifold for a gas engine with advanced combustion system
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Martin Gaisl
Supervisor
Vávra Jiří
Opponent
Bortel Ivan
Field of study
Konstruování podporované počítačemStudy program
StrojírenstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
V první části této práce se věnuji principu funkce zážehových motorů spalující chudé směsi pomocí nepřímého zážehu v komůrce a vlivu spalování chudých směsí na produkci emisí škodlivých plynů. Také zde zmiňuji historii vývoje komůrkového zapalování chudých směsí u zážehových motorů. V další části se zaměřuji na návrh úpravy připojení výfuku na laboratorním stanovišti s motorem Daewoo-Avia. Stávající připojení je bez výfukového katalyzátoru. Nové připojení výfuku jsem navrhl s katalyzátorem. V závěru práce se zabývám návrhem připojení výfuku u motoru Zetor Z 1605. Návrh jsem vytvořil ve variantě bez a s výfukovým katalyzátorem. Součástí návrhu je i systém řízení protitlaku ve výfuku. The first part of this thesis focuses on the principle of function of lean burn combustion engine with pre-chamber ignition system and effect of combustion lean mixture in production emission toxic gases. I also mention the history of development of pre-chamber ignition of lean mixtures on combustion engines. The other part deals with the design of modification exhaust manifold on laboratory stand with Daewoo-Avia engine. Current exhaust manifold is without catalytic converter. I design new exhaust manifold with catalytic converter. In conclusion, the last part I dedicated to the design of exhaust manifold Zetor Z 1605 engine. I designed two versions; with and without catalytic converter. This design also includes the exhaust back pressure control system.
Collections
- Bakalářské práce - 12120 [297]