Zlepšení tepelné konstrukci za studena plynu Jód pohonného systému
Enhancement of the Thermal Design of a Cold Gas Iodine Thruster
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Roger Pereira
Supervisor
Martínez Martínez Javier
Opponent
Enmark Anita
Field of study
Kybernetika a robotikaStudy program
Kybernetika a robotikaInstitutions assigning rank
katedra řídicí technikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
I2T5, jódový pohon studeného plynu, vyvinutý společností ThrustMe ve Francii, je prvním svého druhu, který jej úspěšně přivedl do vesmíru. První letová měření I2T5 poskytla nahlédnutí do jeho tepelného výkonu a bylo pozorováno, že požadované teploty pro sublimaci jodového paliva nebylo dosaženo v očekávaném časovém rámci, což vedlo k delší zahřívací periodě a ke snížení tah. Problém nastal v důsledku nepředvídaného vodivého tepelného kontaktu mezi nádrží a škrtícími stěnami. Tato práce se věnuje této problematice hlouběji a zaměřuje se na zmírnění celkových vodivých tepelných ztrát z nádrže na satelitní snímek, kde je integrován I2T5 The I2T5, an iodine-propelled, cold gas thruster, developed by ThrustMe, France, is the first of its kind to make it successfully to space. The first flight measurements of the I2T5 provided insight into its thermal performance, and it was observed that the required temperature to sublimate the iodine propellant was not reached within the expected time frame, which led to a longer warm-up period, and a reduction in thrust. The problem arose due to an unforeseen conductive thermal contact between the tank and the thruster walls. This thesis delves deeper into this issue and focuses on alleviating the total conductive heat loss from the tank to the satellite frame, where the I2T5 is integrated.
Collections
- Diplomové práce - 13135 [328]