LiFi technology for vehicle to vehicle communication in poor weather conditions
LiFi Technology for Vehicle to Vehicle Communication in Poor Weather Conditions
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Nishant Kamble
Vedoucí práce
Husák Miroslav
Oponent práce
Náhlík Josef
Studijní obor
ElektronikaStudijní program
Electronics and CommunicationsInstituce přidělující hodnost
katedra mikroelektronikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Vehicle-to-vehicle (V2V) communication using LIFI (Light Fidelity) technology under fog conditions is presented. Fog is known as one of the most detrimental atmospheric conditions that causes outdoor optical wireless communications to be unreliable. Vehicle-to-vehicle (V2V) communication using LIFI (Light Fidelity) technology under fog conditions is presented. Fog is known as one of the most detrimental atmospheric conditions that causes outdoor optical wireless communications to be unreliable. The effect of the fog conditions is experimentally analyzed in the LIFI- based V2V system. Recognizing distance between two vehicles, a tail-light color of a vehicle, a high density light-emitting diode (LED) was employed in the experiment. The experimental results demonstrate that the proposed LIFI-based V2V system offers a reliable V2V data transmission over the fog-impaired optical channel with an ultrasonic sensor, even under a heavy fog condition. It is believed that vehicle-to-vehicle (V2V) communications and accurate positioning with submeter error could bring vehicle safety to a different level. However, to this date it is still unclear whether the envisioned V2V standard, dedicated short-range communications, can become available in commercially available vehicle products, while widely available consumer grade GPS receivers do not provide the required accuracy for many safety applications. The combining visible light communications and visible light positioning, we propose the use of smart automotive lighting in vehicle safety systems. These lights would be able to provide the functions of illumination and signaling, reliable communications, and accurate positioning in a single solution. The proposed solution has low complexity and is shown to be scalable in high vehicle density and fast topology changing scenarios. We also present several design guidelines for such a system, based on the results of our analytic and empirical studies. Finally, evaluation of our prototype provides evidence that the system can indeed detect potential risks in advance and provide early warnings to the driver in real-world scenarios, lowering the probability of traffic accidents. Index Terms: Light Fidelity (LIFI), vehicle-to-vehicle (V2V) communication.
Kolekce
- Diplomové práce - 13134 [265]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Program pro sběr dat z vozidla s využitím diagnostického rozhraní
Autor: Mikulič Martin; Vedoucí práce: Klír Vojtěch; Oponent práce: Sobotka Jan
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-19)Táto práca sa zaoberá problematikou získavania dát s využitím diagnostického rozhrania. Hlavným výstupom je program umožňujúci vyčítanie a ukladanie veličín, popisujúcich chovanie pohonného reťazca, s využitím palubnej ... -
Zjišťování rozhledu řidiče z vozidla
Autor: Kolář Pavel; Vedoucí práce: Kočárková Dagmar; Oponent práce: Kocián Karel
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-01-12)Předmětem bakalářská práce "Zjišťování rozhledu řidiče z vozidla" je analyzovat pozemní komunikace II. a III. tříd se zaměřením na situace v okolí Loun, kde A sloupek vozidla zakrývá řidiči ideální výhled na komunikaci. ... -
Sledování stavu vozidla prostřednictvím mobilní aplikace
Autor: Zimmerhakl Tomáš; Vedoucí práce: Štěpánek Filip; Oponent práce: Novotný Martin
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-08)Tato diplomová práce se zabývá vytvořením mobilní aplikace, která je schopná komunikovat s osobním automobilem přes port OBD-II. Na základě analýzy výhod a nevýhod již existujících aplikací je vypracován návrh vlastní ...