Návrh stupně odstředivého kompresoru pro hybridní pohon
Design of a centrifugal compressor stage for a hybrid propulsion system
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Tomáš Vlach
Supervisor
Klesa Jan
Opponent
Hermann Denis
Field of study
Letadlová a kosmická technikaStudy program
Letectví a kosmonautikaInstitutions assigning rank
ústav letadlové technikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tématem této práce je návrh stupně odstředivého kompresoru na základě předběžného návrhu hybridního turboeletrického pohonu pro leteckou aplikaci. V teoretické části jsou rozebrány jednotlivé části stupně odstředivého kompresoru a popsány návrhové metody kola a difuzoru a to jak pro fázi jednorozměrového návrhu, tak návrhu prostorového tvaru proudové cesty. V praktické části práce byl vytvořen program v prostředí MATLAB pro návrh geometrie kola a difuzoru, který byl následně využit k samotnému návrhu stupně kompresoru pro hybridní turboelektrický pohon výkonově odpovídající motoru Rotax 912 ULS. V poslední části práce byla provedena numerická analýza proudění v navrženém stupni a vytvořen koncepční návrh zkušebního zařízení pro jeho testování. The goal of this thesis is to design a centrifugal compressor stage for a specific preliminary design of a hybrid turboelectric propulsion system. The theoretical section deals with the description of the components of a centrifugal compressor stage and the theory needed for the design of the impeller and diffuser from the one-dimensional as well as the three-dimensional perspective. In the practical section, a program was developed in the MATLAB environment allowing automated design of impeller and diffuser geometry, which was subsequently used to generate parameters of a compressor stage to be used in a hybrid turboelectric propulsion system matching the power of a Rotax 912 ULS engine. In the last part of the presented work a numerical analysis of the proposed stage was performed, and a conceptual design of a testing facility was suggested.
Collections
- Diplomové práce - 12122 [139]