Aeroelastický model křídla
Aeroelastic wing model
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Jakub Pipek
Supervisor
Beneš Petr
Opponent
Šika Zbyněk
Field of study
Aplikovaná mechanikaStudy program
Strojní inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav mechaniky, biomechaniky a mechatronikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této diplomové práce je vytvořit parametrický aeroelastický model leteckého křídla, který lze snadným postupem uzpůsobit reálné konstrukci a vytvořit tak zjednodušený model pro simulaci chování elastické struktury pod zatížením aerodynamických sil. Silové zatížení, které následně vstupuje do metody konečných prvků (MKP), je kalkulováno ze zadaných letových podmínek skrze Vortex Lattice Method (VLM) aplikované na deformovanou geometrickou síť z předešlého kroku výpočtu MKP. Tento model predikuje aeroelastické chování křídla a lze jej využít v následných modelech aeroservoelastického řízení předcházející dynamickým nestabilitám, zejména flutteru. The aim of this diploma thesis is to create a parametric aeroelastic model of an aircraft wing which can be easily adapted to a real structure and create a simplified model for simulating the behaviour of the elastic structure under the load of aerodynamic forces. The force load which then enters the finite element method (FEM) is calculated from specified flight conditions through the Vortex Lattice Method (VLM) applied to a deformed geometric lattice from the previous step of FEM calculation. This model predicts the aeroelastic behaviour of the wing and can be used in subsequent models of aeroservoelastic control preventing dynamic instabilities, especially of flutter phenomenon.
Collections
- Diplomové práce - 12105 [212]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Posouzení finančního zdraví vybraných stavebních společností pomocí bankrotních modelů
Author: Roman Koc; Supervisor: Frková Jana; Opponent: Brodilová Hana
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-22)Diplomová práce je zaměřena na téma finanční situace vybraných stavebních společností. První kapitola je věnována teorii, co to bankrotní modely jsou a jaké vstupní informace jsou nutné pro dosazení do bankrotních modelů ... -
Porovnání výstižnosti modelů konstrukce z hlediska torzního namáhání
Author: Mareš Jakub; Supervisor: Foglar Marek; Opponent: Zíka Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-01-08)Diplomová práce se zaměřuje na chování půdorysně zakřivených mostů, které jsou namáhány kroucením. V první části diplomové práce jsou shrnuty informace o analyzovaných reálných konstrukcích, obecném kroucení a obecné ... -
Pokročilý adaptivní tempomat s využitím protokolů ADASIS Horizon 2020
Author: Štěrba Jan; Supervisor: Rozhdestvenskiy Dmitry; Opponent: Švandrlík Michal
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-11-30)Předmětem práce je analýza současné nabídky na trhu ADAS systémů a představení nového protokolu ADASIS v2, včetně jeho specifikací a možných implementací. Cílem práce je s využitím získaných poznatků navrhnout nový systém ...