Modelování turbulentního proudění pomocí částečně průměrovaných Navierových-Stokesových rovnic
Modeling of turbulent flows using partially averaged Naveir-Stokes equations
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Martin Helcl
Vedoucí práce
Fürst Jiří
Oponent práce
Holman Jiří
Studijní obor
Matematické modelování v techniceStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav technické matematikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce je věnována základnı́mu představenı́ teorie modelovánı́ turbulence s důrazem na modelovánı́ pomocı́ částečně středovaných Navierových-Stokesových (PANS) rovnic. Modely k − ω SST a k − ω TNT v PANS variantě jsou poté použity pro výpočet prouděnı́ přes zpětný schod. Výsledky jsou analyzovány a porovnány s výsledky RANS simulace a experimentem. Hlavnı́ předmětem analýzy je vliv rozných hodnot koeficientu redukce turbulentnı́ kinetické energie fk . In this thesis the basic theory needed for turbulence modeling with emphasis on the principles of partially averaged Navier-Stokes (PANS) turbulence models is described. PANS versions of k − ω SST and k − ω TNT are then used to compute flow over a backwards facing step. The result are analyzed and compared to RANS simulation and an experiment. Main focus of the analysis is the influence of the ratio of unresolved to total resolved turbulent kinetic energy fk .