Development of a Mobile Application Supporting Learning and Assessment
Vytvoření mobilní aplikace pro podporu učení a ověřování znalostí
Files
Date
Authors
Supervisors
Reviewers
Editors
Other contributors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
České vysoké učení technické v Praze
Czech Technical University in Prague
Czech Technical University in Prague
Abstract
Diplomová práce představuje návrh mobilní aplikace, určené pro podporu učení se matematických předmětů, určené pro studenty Českého vysokého učení technického v Praze. Návrh mobilní aplikace vychází z doporučené literatury o výuce matematických předmětů na technických vysokých školách a z výzkumu, který se v rámci této práce prováděl mezi studenty. V práci jsou také zkoumány a diskutovány některé již existující mobilní výukové aplikace. Výzkum se zaměřuje na studijní zvyklosti studentů, na to, jak se do školy připravují a jaké studijní pomůcky a materiály používají, ale i na to, jak tráví svůj volný čas. Shrnuje a kategorizuje přístup studentů k výuce, předkládá jejich názory a vytváří z nich závěry, které jsou později brány v potaz při tvorbě návrhu mobilní aplikace. Jednotlivé funkce návrhu mobilní aplikace pro podporu výuky se zaměřením na matematické předměty jsou prezentovány na předmětu Teorie Algoritmů (povinného předmětu prvního ročníku magisterského studia programu Otevřená informatika). Návrh mobilní aplikace je ale vytvořen tak, aby bylo možné jeho budoucí rozšíření na další předměty. Práce obsahuje i malou ergonomickou studii hodnotící užitečnost této mobilní aplikace.
This diploma thesis introduces a design of a mobile application, which would support students of Czech Technical University in Prague in their study of mathematical subjects. Design of the mobile application is based on recommended literature about teaching and learning mathematical subjects at technical universities and on a research with students, which was carried out in this thesis. Also existing mobile applications, which supports studying are studied and discussed in this thesis. The research is focused on activity of students in their study time - how do they prepare for school and which tools do they use - and on their activity in their free time. This thesis summarizes and categorizes student’s attitude to studying, offers student’s opinions and offers conclusions found on the basis of the research part. The research was taken into account when the design of a mobile application was created. Functionalities of design of the mobile application that support studying of mathematical subjects are presented using course Theory of Algorithms (one of the compulsory course of the first year of master’s degree program Open Informatics). Design of the mobile application was made to support extensions to other courses. Thesis contains a small ergonomic study, which evaluates usefulness of the mobile application.
This diploma thesis introduces a design of a mobile application, which would support students of Czech Technical University in Prague in their study of mathematical subjects. Design of the mobile application is based on recommended literature about teaching and learning mathematical subjects at technical universities and on a research with students, which was carried out in this thesis. Also existing mobile applications, which supports studying are studied and discussed in this thesis. The research is focused on activity of students in their study time - how do they prepare for school and which tools do they use - and on their activity in their free time. This thesis summarizes and categorizes student’s attitude to studying, offers student’s opinions and offers conclusions found on the basis of the research part. The research was taken into account when the design of a mobile application was created. Functionalities of design of the mobile application that support studying of mathematical subjects are presented using course Theory of Algorithms (one of the compulsory course of the first year of master’s degree program Open Informatics). Design of the mobile application was made to support extensions to other courses. Thesis contains a small ergonomic study, which evaluates usefulness of the mobile application.