Konstrukční řešení přípravku pro zkoušky ocelových dveřních zárubní
Design of attachment used for testing steel door frames
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Filip Kettner
Vedoucí práce
Valeš Michal
Oponent práce
Chrášťanský Lukáš
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav strojírenské technologiePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce pojednává o konstrukci a o mechanickém namáhání zkušebního přípravku, který slouží pro montáž svařovaných ocelových dveřní zárubní. Smyslem tohoto řešení je minimalizace nákladů na přepravu (více převezených kusů v jedné dodávce) a tím pádem k šetření životního prostředí, avšak výrobek musí splňovat příslušná nařízení, normy a zákony. Zárubně se sestavují až na místě, vzniká nerozebíratelný spojení zárubně – přípravek. Přípravek se skládá ze 3, na sobě závislých, kusů. Cílem mé práce je konstrukce přípravku, který zajistí stejnou polohu u všech zárubní při sestavování. V experimentální části této práce se zabývám analýzou deformace ocelových zárubní při zatěžování a porovnávám únosnost zárubní bez přípravku a s vloženým přípravkem. This bachelor’s thesis deals with welding fixture design in the process of steel door frame welding. The main idea is to minimalize transportation costs (more transported items in one delivery) and thus the impact on the environment. Door frames are welded after transport, and an inseparable door frame connection is then created – a welding fixture, which consists of 3 interdependent components. The aim of my study is to design a welding fixture that is able to provide the same position for all the types of door frames during the welding process. The experimental part of my work is focused on the load-deformation of steel door frames, and the also load-bearing capacity of the door frames with a welding fixture inserted to non-inserted is compared.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12133 [288]