Návrh optimální chemické předúpravy před aplikací kataforetické nátěrové hmoty pro automobilový průmysl
Design of optimal chemical pre-treatment before application of cataphoretic coating system in the automotive industry
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
David Lorenc
Supervisor
Svoboda Jakub
Opponent
Kuklík Vlastimil
Field of study
Výrobní a materiálové inženýrstvíStudy program
Strojní inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav strojírenské technologieRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
V teoretické části diplomové práce se pojednává o předúpravách povrchu, konverzních povlacích, zejména fosfátování a organosilanech, dále pak aplikaci nátěrových hmot a na závěr o kataforetickém lakování. V experimentální části byly vytvořeny dvě chemické předúpravy žárově zinkovaného povrchu, na které bylo následně aplikováno kataforetické lakování. Hlavním úkolem bylo porovnání těchto předúprav a jejich vliv na přilnavost a korozní odolnost. Experiment byl omezen počtem zkušebních vzorků a množstvím provedených testů kvůli pandemii COVID 19. The theoretical part of the diploma thesis deals with surface pretreatments, conversion coatings, especially phosphating and organosilanes, then the application of paints and finally with cataphoretic coating system. In the experimental part, two chemical pretreatments of a hot - dip galvanized surface were created, to which a cataphoretic coating systém was subsequently applied. The main task was to compare these pretreatments and their effect on adhesion and corrosion resistence. The experiment was limited by the number of test samples and the number of performed tests due to the COVID 19 pandemic.
Collections
- Diplomové práce - 12133 [218]