Zobrazit minimální záznam

On-road measurement of exhaust emissions from motorcycles



dc.contributor.advisorVojtíšek Michal
dc.contributor.authorVojtěch Císař
dc.date.accessioned2020-08-20T22:52:38Z
dc.date.available2020-08-20T22:52:38Z
dc.date.issued2020-08-20
dc.identifierKOS-985499513205
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/89592
dc.description.abstractTato práce se zabývá emisemi, výhradně výfukovými plyny, které vypouští vozidla kategorie L (motocykly a jiná lehká vozidla) poháněná spalovacími motory. V textu je pojednáváno zejména o měření jednotlivých složek výfukových plynů jak standartními laboratorními metodami, tak i rozšířenými metodami, jako je například měření v reálném provozu. Jsou zde zhodnoceny stávající metody homologačního měření spalin a jejich budoucí vývoj dle legislativy. Následně byl navržen vhodný experiment, který poukazuje na základní rozdíly v emisním chování vybraného vzorku motocyklu mezi laboratoří a reálným provozem.cze
dc.description.abstractThis thesis examines exhaust gas emissions of L-category vehicles (motorcycles and other light vehicles) powered by internal combustion engines. Methods used for measurement of individual components of exhaust gases used in laboratory are described, whilst presenting advanced approaches, such as real driving emissions measurement. Also, methods currently used in type approval measurement of exhaust gases are evaluated, with regards to the future development of legislation. Subsequently, a suitable experiment was designed in order to point out the main differences of emissions behaviour between laboratory and real driving testing for a representative motorcycle.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectEmisecze
dc.subjectVýfukové plynycze
dc.subjectMotocyklcze
dc.subjectMěření emisícze
dc.subjectMěření emisí v reálném provozucze
dc.subjectTrojcestný katalyzátorcze
dc.subjectEmisní analyzátorycze
dc.subjectVálcová zkušebnacze
dc.subjectHomologacecze
dc.subjectDojezdová zkouškacze
dc.subjectEmissionseng
dc.subjectExhaust gaseseng
dc.subjectMotorcycleeng
dc.subjectEmission measurementeng
dc.subjectReal Driving emissionseng
dc.subjectThree-way catalysteng
dc.subjectEmission analyzerseng
dc.subjectChassis dynoeng
dc.subjectHomologationeng
dc.subjectCoast down testeng
dc.titleMěření výfukových emisí motocyklů za reálného provozucze
dc.titleOn-road measurement of exhaust emissions from motorcycleseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeBeránek Vít
theses.degree.disciplineDopravní, letadlová a transportní technikacze
theses.degree.grantorústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelcze
theses.degree.programmeStrojní inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu









Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam