Biomechanika traumatického poranění hrudníku
The biomechanics of thoracic trauma
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Martin Havránek
Vedoucí práce
Daniel Matej
Oponent práce
Vítů Martina
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav mechaniky, biomechaniky a mechatronikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předmětem bakalářské práce je biomechanika poranění hrudníku při dopravní nehodě. Je zde uveden stručný popis svalově kosterní anatomie hrudníku. Podrobně je diskutováno hodnocení poranění dle stupnice AIS, popis biomechanických kritérií a mechanismus poranění na každé části těla. Je navržen matematický model pro zlomeniny žeber způsobený bočním nárazem. Na základě biomechanické analýzy jsou stanovena nová kritéria pro poranění hrudníku. Kritéria je možné upravit pro tělesnou geometrii jednotlivce a specifické zatížení nárazem. Účinek měkkých tkání je zahrnut na rozdíl od současných kritérií. Nové kritérium bylo ověřeno porovnáním se stávajícími kritérii. Další studie je oprávněna použít nové biomechanické kritérium při navrhování a testování bezpečnosti automobilů. The subject of the bachelor thesis is the biomechanics of thorax injuries in traffic accident. Brief description of musculoskeletal anatomy of a thorax is provided. AIS evaluation of injuries, biomechanical criteria description and mechanism of injuries occurred on each part of body is discussed in details. Mathematical model for rib fracture caused by a side impact is proposed. Original criteria for thorax injury based on biomechanical analysis are formulated. The criteria could be adjusted for individual person geometry and specific impact loading. The effect of soft tissues is explicitly included on the contrary to the current criteria. The novel criterion was verified by comparison to the existing criteria. Further study is warranted to apply new biomechanical criterion in car safety design and testing.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12105 [237]