Možnosti snižování emisí automobilu na základě vyhodnocení měření emisí za reálného provozu
Potential for improving passenger car emissions through analysis of real driving emissions data
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Marek Fencl
Vedoucí práce
Vojtíšek Michal
Oponent práce
Kadleček Martin
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
V této práci jsou shrnuty základy motorů, prvků výfukového systému, emisí a obsahuje úvod do analýzy emisních dat a kalibrace. Na rozdílech mezi WLTC (Worldwide harmonized Light duty Test Cycle) a RDE (real driving emissions) je prezentována důležitost zahrnutí RDE testů do emisního testování. Pomocí Ricardo RDE Data Mining Tool byla provedena analýza RDE dat a byly identifikovány rizikové oblasti z hlediska aktuálních emisních limitů. Na základě této analýzy se práce zaměřila na studený start, a především na to, v jakém rozsahu se promítá do výsledků městské části RDE testu. Následně byly analyzovány absolutní hodnoty emisí za účelem nalezení provozních režimů a kombinací podmínek, které nejvíce přispívají k vyšším celkovým emisím. Na základě vyhodnocovaných dat má největší potenciál ke zlepšení emisí automobilu optimalizace úplného začátku testu/jízdy a mód vyhřívání katalyzátoru. Dále jsou popsána nejvhodnější řešení této problematiky, jako např. elektricky vyhřívaný katalyzátor. In this thesis, relevant background on emissions, engines, aftertreatment technology is summarized and introduction into emissions data analysis and calibration is presented. The importance of involving the real driving emissions (RDE) procedure into the emissions testing process was emphasized based on differences between Worldwide harmonized Light duty Test Cycle and RDE test. RDE Data Analysis through Ricardo RDE Data Mining Tool was performed and the risk areas in terms of emissions testing were identified. Based on the analysis, cold start was examined in more detail with a particular focus on its impact on the RDE urban part. Afterwards, absolute emissions analysis was carried out in order to find the periods that contributed the most to the overall emissions. The very beginning of a drive and catalyst heating mode were identified as having the greatest potential to improve the emissions of passenger cars. The most reasonable solutions, e.g. electrically heated catalyst were explored.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [287]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Hodnocení emisního chování vozidel v provozu
Autor: David Štěpán; Vedoucí práce: Klír Vojtěch; Oponent práce: Beránek Vít
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-20)Tato diplomová práce se věnuje hodnocení emisního chování vozidel v provozu. Dílčím cílem bylo poskytnout přehled legislativy platné na území EU a uvést rozdíly v hodnocení emisního chování provozovaných vozidel mezi ... -
Popis emisního chování vozidel v reálném provozu
Autor: Jan Brich; Vedoucí práce: Klír Vojtěch; Oponent práce: Beránek Vít
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-02-05)Tato diplomová práce se věnuje popisu emisního chování vozidel v reálném provozu. Zaměřuje se na kategorii vozidel M1 poháněných spalovacím zážehovým motorem. První část práce pojednává o vývoji emisních norem a tvorbě ... -
Měření výfukových emisí motocyklů za reálného provozu
Autor: Vojtěch Císař; Vedoucí práce: Vojtíšek Michal; Oponent práce: Beránek Vít
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-20)Tato práce se zabývá emisemi, výhradně výfukovými plyny, které vypouští vozidla kategorie L (motocykly a jiná lehká vozidla) poháněná spalovacími motory. V textu je pojednáváno zejména o měření jednotlivých složek výfukových ...