Dálniční most přes ŽST Uhersko
Uhersko railway station highway overpass
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Martin Neradílek
Vedoucí práce
Foglar Marek
Oponent práce
Stempák David
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra betonových a zděných konstrukcíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá návrhem dálničního mostu přes železniční stanici v obci Uhersko. Ze 4 navržených variant je vybráno řešení se síťovým obloukem s předpjatou betonovou mostovkou, kterým se zabývá tato bakalářská práce. Rešerše se v návaznosti na vybranou variantu věnuje obloukovým mostům s dolní mostovkou a porovnání různých uspořádání závěsů. Praktická část se zabývá konkrétním návrhem mostu se síťovým obloukem, který je předběžně posouzen v definitivním působení na konci životnosti. Poslední kapitola je zaměřena na postup výstavby, který je variantně navržen metodou podélného vysouvání a metodou rotace. Obě složité metody jsou zvoleny na základě požadavku na minimalizaci výluk na železniční trati. Na závěr jsou oba postupy porovnány a je zvolena výsledná metoda pro výstavbu mostu. This thesis presents the design of a highway bridge over the railway station in Uhersko municipality. There are 4 variants from which a final variant is chosen, presenting the solution with network arch with prestressed concrete tie, discussed in this thesis. Following the selected variant, the research focuses on tied arch bridges and compares different types of hanger arrangement. The practical part deals with a specific design of a bridge with network arch, which has been preliminary assessed in the final stage of lifetime period. The last chapter presents the process of construction, which is alternatively designed by a method of longitudinal launching and a method of rotation. Both complicated methods were chosen based on the requirement of minimalization of traffic closures on the railway. The conclusion compares both and choses the final method for construction.
Kolekce
- Bakalářské práce - 11133 [584]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Návrh plechobetonové mostovky dálničního mostu
Autor: Drozda Jiří; Vedoucí práce: Rotter Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2011-10-14) -
Load rating of masonry arch bridges relativistic scale modeling hypothesis
Autor: Posch Marek; Vedoucí práce: Řeřicha Petr; Oponent práce: Drdácký Miloš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-11-24)Optimální údržba a využívání stávající dopravní infrastruktury má velký ekonomický význam. Podstatnou její součástí jsou zděné klenbové mosty a propustky pozemních komunikací, jejich stáří je kolem sta let a tomu odpovídá ... -
Thermo-Mechanical Analysis of Charles Bridge in Prague
Autor: Toesca Massimo; Vedoucí práce: Krejčí Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-07-29)