Strusky a popílky jako alternativní hydraulická pojiva pro užití v dopravním stavitelství
Slags and Fly-ashes as Alternative Hydraulic Binders for Use in Infrastructural Structures
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Kateřina Šádková
Vedoucí práce
Valentin Jan
Oponent práce
Prošek Zdeněk
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra silničních stavebPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce se zabývá využitím vedlejších energetických produktů, jako jsou strusky či popílky, konkrétně jejich aplikací coby možných alternativních hydraulických pojiv v dopravním stavitelství. Tato náhrada by v budoucnu měla pozitivní vliv na čerpání neobnovitelných zdrojů, cenu konstrukčních vrstev vozovek i emise CO2. Pro studii jejich vlastností byly vyrobeny zkušební vzorky s různou substitucí cementu těmito materiály. Sledovanými parametry se stal Youngův modul pružnosti a pevnost v tahu a tlaku, včetně vyjádření indexu účinnosti. Po vyhodnocení všech testů byla sestavena nejvhodnější matrice směsi pro budoucí využití. This thesis deals with the utilization of energy by-products as slags or ashes, specifically their use as alternative hydraulic binders in infrastructural engineering. This substitute would have a positive influence on drawing non-renewable resources, the price of road construction layers, and the emission of CO2 in the future. Samples of mortars were made with various substitutions of cement by these materials to study their properties. The studied properties were Young's modulus of elasticity and tensile and compressive strength, including efficiency index. After the evaluation of all tests, the most appropriate matrix was created for future use.
Kolekce
- Bakalářské práce - 11136 [223]