Geodetické měření posunů a přetvoření tunelů trasy metra B ve stanici Křižíkova
Geodetic measurement of the displacement of metro tunnels on route B in Křižíkova station
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Aleš Bárta
Supervisor
Štroner Martin
Opponent
Jašek Petr
Field of study
Geodézie, kartografie a geoinformatikaStudy program
Geodézie a kartografieInstitutions assigning rank
katedra speciální geodézieRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce je zaměřena na sledování posunů a přetvoření konstrukce tunelů metra trasy B ve stanici Křižíkova. Sledování bylo provedeno z důvodu realizace nadzemní stavby, konkrétně objektu BD RODBO Karlín. Horizontální posuny byly uvažovány ve směru příčném na osu tunelů. Pro účely měření byla použita metoda prostorové geodetické sítě. Výběr metody se opírá o model přesnosti, který byl vytvořen v programu PrecisPlanner 3D. Měřické práce proběhly ve dvou etapách. V rámci základní etapy byly stabilizovány body sítě, které byly umístěny na ostění tunelů v jednotlivých profilech. Výpočet sítě byl proveden vyrovnáním metodou nejmenších čtverců v prostředí programu gama-local, který je součástí projektu GNU Gama. Výsledkem jednotlivých etap měření jsou vyrovnané souřadnice bodů sledovaných profilů, které byly v rámci obou etap porovnány, čímž byly určeny hodnoty horizontálních a vertikálních posunů. Výsledem práce je zhodnocení těchto posunů vůči požadované mezní hodnotě (toleranci). This bachelor thesis is focused on the monitoring of shifts and deformations of the tunnel construction of the Prague subway at route B in station Křižíkova. Monitoring has been conducted due to the ongoing construction of BD RODBO Karlín building. Horizontal changes have been considered in the transverse direction to the axis of tunnel only. For the use of the monitoring the method of the spatial geodetic network. Method and equipment of surveying have been chosen on the basis of the precision model, that has been calculated in PresicPlanner 3D software. Fieldwork took place in two phases till now. The points of the network have been stabilized within the primary phase. The points have been placed in separate profiles onto concrete or steel lining of the tunnels. The network has been adjusted by the least-squares method with use of the gama-local software (a part of GNU Gama project). The result of each phase is represented by adjusted coordinates of monitored points. Differences between them represents shifts, which are then evaluated in terms of measurement accuracy and severity with respect to construction safety.
Collections
- Bakalářské práce - 11154 [148]