Parametrická studie kolektoru Hlávkův most
Parametric study of Hlávka Bridge utility tunnel
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Kateřina Kratochvílová
Supervisor
Pruška Jan
Opponent
Ráček Václav
Field of study
Konstrukce a dopravní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra geotechnikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této bakalářské práce bylo provést návrh primárního a definitivního ostění kolektoru pomocí parametrické studie. V rámci této studie bylo využito několik poměrů mezi svislým a bočním zatížením na výrub, aby byla nalezena nejnepříznivější kombinace tohoto zatížení. Na tuto kombinaci bylo následně dimenzováno ostění. Výchozí parametry a podmínky pro návrh vycházejí ze stavby kolektoru Hlávkův most. Úvodem k tomuto návrhu je rešeršní část o kolektorech obecně a o kolektoru Hlávkův most konkrétně. The aim of this bachelor's thesis was to design the primary and final lining of the utility tunnell using a parametric study. In this study, several ratios between vertical and lateral loads on the excavation were used to find the most unfavorable combination of this loads. The lining was then dimensioned for this combination. The initial parameters and conditions for the design are based on the construction of the Hlávka bridge utility tunnell. The introduction to this desing is a research part about utility tunnells in general and about the Hlávka bridge utility tunnell in particular.