ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Civil Engineering
  • Department of Geotechnics
  • Bachelor Theses - 11135
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Civil Engineering
  • Department of Geotechnics
  • Bachelor Theses - 11135
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Parametrická studie kolektoru Hlávkův most

Parametric study of Hlávka Bridge utility tunnel

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Kateřina Kratochvílová
Supervisor
Pruška Jan
Opponent
Ráček Václav
Field of study
Konstrukce a dopravní stavby
Study program
Stavební inženýrství
Institutions assigning rank
katedra geotechniky



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Cílem této bakalářské práce bylo provést návrh primárního a definitivního ostění kolektoru pomocí parametrické studie. V rámci této studie bylo využito několik poměrů mezi svislým a bočním zatížením na výrub, aby byla nalezena nejnepříznivější kombinace tohoto zatížení. Na tuto kombinaci bylo následně dimenzováno ostění. Výchozí parametry a podmínky pro návrh vycházejí ze stavby kolektoru Hlávkův most. Úvodem k tomuto návrhu je rešeršní část o kolektorech obecně a o kolektoru Hlávkův most konkrétně.
 
The aim of this bachelor's thesis was to design the primary and final lining of the utility tunnell using a parametric study. In this study, several ratios between vertical and lateral loads on the excavation were used to find the most unfavorable combination of this loads. The lining was then dimensioned for this combination. The initial parameters and conditions for the design are based on the construction of the Hlávka bridge utility tunnell. The introduction to this desing is a research part about utility tunnells in general and about the Hlávka bridge utility tunnell in particular.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/88600
View/Open
PLNY_TEXT (8.677Mb)
POSUDEK (752.7Kb)
POSUDEK (348.7Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 11135 [58]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV